در دیدار مسئول بسیج سازندگی کشور و استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد:
سردار محمد زهرایی با بیان اینکه در اجرای طرح محرومیت زدایی دولت، مجلس شورای اسلامی و سپاه هماهنگ عمل می کنند، افزود: این طرح در مناطق مختلف کشور که در معرض آسیب های اجتماعی هستند به مدت پنج سال اجرا می شود.
کد خبر: ۹۳۲۲۳۱۳
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، سردار محمد زهرایی، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور و سردار خرم دل فرمانده سپاه فتح استان با استاندار کهگیلویه وبویراحمد دیدار و گفتگو کردند.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این دیدار برای مشارکت در اجرای «طرح جامع محرومیت زدایی» با بسیج سازندگی کشور در استان اعلام آمادکی کرد و گفت:دستگاه های اجرایی استان با بسیج سازندگی یک مجموعه توانمند و همدل هستند و به شکل میدانی، عملیاتی و جهادگرانه پای کار خواهند بود.
وی ، وفاق، همدلی و همکاری با بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدایی در استان را نقطه امیدی دانست و افزود: علاقمندیم که با همکاری بسیج سازندگی در فعالیت ها و همراهی و کمک مردم گامی مهم در محرومیت زدایی استان برداریم.
کلانتری، تصریح کرد: پروژه های کوچک و زود بازده سریع به سرانجام می رسند و رضایتمندی و خشنودی بیشتر مردم را در پی خواهد داشت.
استاندار یادآور شد: در طرح ها و پروژه های مشارکتی با بسیج سازندگی، پرداخت اعتبارات ۱۱ درصد بیشتر از پروژه های دیگر دستگاه های اجرایی بوده است.
کلانتری با بیان اینکه، در این استان به دلیل وضعیت جنگل، پراکندگی روستاها، سخت گذر بودن ، هزینه های راهسازی، برق، گاز، اینترنت و سایر خدمات چهار تا پنج برابر دیگر استان ها است، افزود: به همین دلیل شرایط سازندگی و خدمات رسانی در کهگیلویه وبویراحمد سخت و زمانبر می شود.
استاندار با بیان اینکه دولت برای کهگیلویه وبویراحمد منابع قابل ملاحظه ای دیده است، ابراز کرد: سال ۱۴۰۰ بودجه کهگیلویه وبویراحمد ۵۶ درصد افزایش یافته است.
وی گفت: بودجه عمرانی ۱۳۹۹ کهگیلویه وبویراحمد که۹۰۰ میلیارد تومان بود، برای سال آینده به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
کلانتری یادآور شد: در احداث ۵۱ پروژه با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد تومان با بسیج سازندگی استان مشارکت داشتیم.
استاندار با اشاره به اینکه در ابتدای امسال علیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومین در این استان آغاز شد، افزود: از این تعداد ۲ هزار واحد آن آماده بهره بردای است و یک هزار و ۵۰۰ واحد تا آخر سال تکمیل می شود.
وی به مقاوم سازی ۳۵ هزار واحد مسکن در استان اشاره کرد و ابراز داشت: احداث ۱۱۵ سایت مخابراتی برای پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای استان آغاز شده است و تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پرسرعت برخوردار می شوند.
استاندار تاکید کرد: در ارائه خدمات به مردم به خصوص روستاهای دور افتاده و محروم از هرگونه طرح، برنامه، تصمیم و پیشنهادی به خوبی استقبال و حمایت می کنیم و با همه توان و ظرفیت ها در این راستا مشارکت جدی خواهیم داشت.

اجرای طرح جامع محرومیت زدایی در سراسر کشور


مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور هم از اجرای « طرح جامع محرومیت زدایی» در استان خبر داد و گفت: این طرح با ۲۷۰ هزار نفر در قالب ۴۲ هزار گروه در سطح کشور آغاز شده است.
سردار محمد زهرایی با بیان اینکه در اجرای این طرح دولت، مجلس شورای اسلامی و سپاه هماهنگ عمل می کنند، افزود: این طرح در ۱۰ هزار و ۲۰۰ روستا، ۶۶۵ دهستان و یک هزار و ۸۰۷ محله حاشیه شهرهای کشور که در معرض آسیب های اجتماعی هستند به مدت پنج سال اجرا می شود.
وی، پروژه های آب، جاده، مسکن محرومین، کارگاه های زیرساخت اشتغال و کارآفرینی، جاده های بین مزارعی، مدارس یک، ۲ تا سه کلاسه در مناطق دورافتاده و سخت گذر را برخی از این طرح ها عنوان کرد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: ۲۷۰ موافقت نامه با سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از پروژه های بسیج سازندگی در کشور است.
زهرایی با بیان اینکه برای انجام کارها کارگروهی تشکیل و مسائل را احصاء کردیم، خاطرنشان کرد: تصمیم گیری های لازم انجام و به عنوان برنامه اجرایی فعالیت ها آغاز می شود.
فرمانده قراگاه سازندگی تصریح کرد: فعالیت ها در هر نقطه ای از استان کهگیلویه وبویراحمد که دارای چنین شرایطی باشد در این طرح و برنامه قرار می گیرد.
زهرایی عنوان کرد: ما در این استان با استانداری دارای تفکر جهادی و بسیجی روبرو هستیم و وفاق و همدلی بالایی وجود دارد و با اهتمام جدی که نسبت به مسائل دارند این همدلی و وفاق عمیق تر خواهد شد.
فرمانده سپاه فتح استان نیز در این دیدار به همدلی و وفاق استاندار و شورای تامین اشاره کرد و افزود: همکاری استاندار در مشارکت چهار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای فاز نخست یادمان شهدای گمنام یاسوج و یک میلیارد تومان در اجرای طرح شهید سلیمانی قابل تقدیر است.
سردار خرم دل، افزود: استاندار همواره بر همکاری برای اجرای برنامه های بسیج سازندگی تاکید دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات