بیمارستان محلی شبانکاره دشتستان افتتاح شد

بیمارستان محلی شهدای شبانکاره با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال با حضور قائم مقام وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۲۲۳۳۰
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این آئین اظهار داشت: امروزه بیمارستان‌ها به عنوان بخش مهمی از نظام سلامت، باید مروج سلامت باشند.
دکتر ایرج حریرچی افزود: یکی از راه‌هایی که می‌توان خدمات را با بهترین کیفیت و بهره‌وری بالا ارائه داد، ایجاد بیمارستان محلی است.
وی در تشریح عملکرد بیمارستان‌های محلی بیان کرد: در این بیمارستان‌ها، خدمات اورژانس شبانه‌روزی، بستری کمتر از ۲۴ ساعت و خدمات تخصصی پایه به صورت سرپایی ارائه خواهد شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز گفت: بخش شبانکاره با بیش از ۲۱ هزار جمعیت، در شمال غربی شهرستان دشتستان واقع‌شده است که دارای دو مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه بهداشتی و ۱۰ خانه بهداشت و یک پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای است.
ماریا خویشدوست افزود: بیمارستان محلی ۱۲ تختخوابی شهدای شهر شبانکاره توسط بنیاد مستضعفان (بنیاد علوی) و با نظارت وزارت بهداشت در زمینی به مساحت هزار و ۴۰ مترمربع و با اعتباری معادل ۸۰ میلیارد ریال احداث و افتتاح‌شده است.
وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این بیمارستان محلی، قطعاً کاهش بار مراجعات بیماران به بیمارستان گنجی برازجان را شاهد خواهیم بود و خدمات تخصصی به صورت سرپایی و همچنین بستری کمتر از ۲۴ ساعت در این بیمارستان به مردم شریف بخش شبانکاره ارائه خواهد شد.
خویشدوست همچنین گفت: در این بیمارستان محلی بخش بستری مردان، زنان، اطفال، آزمایشگاه، اتاق احیاء، اتاق عمل سرپایی، اتاق زایمان، سونوگرافی، ماموگرافی، مطب پزشک عمومی، دندان‌پزشکی، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی، کارشناس سلامت روان و همچنین سالن آموزش و بخش اداری دایر است و تمامی خدمات با تعرفه دولتی به مراجعین ارائه می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبار شاهد راه‌اندازی بیمارستان‌های محلی در دیگر مناطق کم برخوردار شهرستان دشتستان باشیم تا مردم این مناطق خدمات درمانی را در کمترین زمان و در محل خود دریافت نمایند.
بیمارستان محلی شهدای شهر شبانکاره شهرستان دشتستان با حضور معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار بوشهر، نماینده مردم شریف دشتستان در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
پایان خبر/
ارسال نظرات