خبرهای داغ:
شهید حسینعلی سمندری، دانشجوی رشتۀ دکترای داروسازی دانشگاه اصفهان، اولین شهید پزشکی نجف‌آباد است که اسفند60 به عنوان فرمانده گردان لشکر41 ثارالله به آرزویش رسید و پیکرش در حوالی رودخانۀ نیسان جاودانه شد.
کد خبر: ۹۳۲۲۳۶۱
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد، شهید حسینعلی سمندری، بعد از گرفتن دیپلم با نمرۀ عالی، به عنوان دانشجوی افسری وارد ارتش می‌شود ولی مدتی بعد به دلیل جو ضدمذهبی محل خدمتش، انصراف داده و در رشتۀ دکترای داروسازی دانشگاه اصفهان مشغول تحصیل می‌گردد.
حسینعلی مدتی بعد با فشار ارتش شاهنشاهی از دانشگاه اخراج شده و راهی خدمت سربازی در کازرون می‌شود ولی در آستانۀ انقلاب، از پادگان فرار می‌کند.
حسینعلی که به دلیل مبارزات انقلابی‌اش، مدت‌ها تحت تعقیب ساواک بود، با پیروزی انقلاب در قالب فعالیت‌های عمرانی جهاد‌سازندگی نجف‌آباد راهی نقاطی مانند چهار محال و بختیاری و سیستان و بلوچستان می‌شود و هم‌زمان با شروع جنگ همراه با اولین گروه از جهاد نجف‌آباد، در منطقۀ آبادان و خرمشهر حضور پیدا می‌کند.
شهید سمندری، مهر60 بعد از عملیات ثامن‌الائمه عضو رسمی سپاه شد و پس از چند ماه خدمت در سپاه کرمان، در جایگاه فرماندۀ گردان پیاده لشکر41 ثار‌الله به فرماندهی شهید قاسم سلیمانی، در 18 اسفند60 در 24سالگی به شهادت رسید.
خواهر شهید می‌گوید: «وقتی فهمیده بود ساخت تابوت چوبی برای هر شهید، 500تومان هزینه دارد، آرزو کرده بود که پیکرش هیچ‌وقت برنگردد تا هزینۀ تابوت به دولت تحمیل نشود. وقتی هم این موضوع را با مادرمان مطرح کرد و فهمید او راضی به خواست خداست، پیشانی‌اش را بوسید و خدا را شکر کرد».
منتخب وصیت‌نامه شهید: «خدايا من در قبرستان‌ها كه مي‌روم دلم مي‌سوزد. من از همۀ دوستانم عقب افتاده‌ام، همه شهيد شده‌اند و ما رو سياه مانده‌ايم. خدايا! گر صلاح نديدي من شهيد شوم و توفيق شهادت در راهت را نصيب من نكردي، لااقل توفيق ترك گناه را به من عطا كن. خدايا ما را به راه راست هدايت كن».

ارسال نظرات
پر بیننده ها