در ادامه برنامه های کنگره ملی شهدای استان یزد؛
مسئول کمیته محرومیت زدایی کنگره ملی شهدای استان یزد گفت: در راستای اجرای برنامه های محرومیت زدایی کنگره ملی شهدای استان یزد هزار روستایی نیازمند بصورت رایگاه بیمه می شوند.
کد خبر: ۹۳۲۲۴۰۱
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ محمود زارع رشکوئیه مسئول کمیته محرومیت زدایی کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان دارالعلم و دارالعباده استان یزد با اشاره به طرح بیمه محرومین از سری برنامه‌های کمیته محرومیت زدایی اظهار کرد: در پرتو دومین کنگره ملی شهدای استان یزد که متفاوت‌تر از ده سال گذشته برگزار شده است کمیته‌هایی برای اجرای برنامه‌ها تشکیل شد و در نهایت ۴۰ خدمت در راستای این کنگره تدوین شد.

زارع رشکوئیه افزود: از این چهل خدمت خدمت در حوزه کمیته محرومیت زدایی قرار گرفت که امیدواریم کمک دستگاه‌های مرتبط بتوانیم این خدمات را در بهترین نحوه و شایسته شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی انجام دهیم.

مسئول کمیته محرومیت زدایی کنگره ملی شهدای استان یزد تصریح کرد: یکی از طرح‌هایی که در حوزه کمیته محرومیت زدایی تدوین شد طرح بیمه مردم مناطق روستایی به ویژه مناطق محروم بود که سعی در این راستا از همه ظرفیت‌ها بهره لازم کرفته شود.

وی عنوان کرد: سعی شده در راستای محرومیت زدایی برنامه ویژه‌ای خارج از برنامه اعتباری استان انجام شود از این رو از ظرفیت‌های بنیاد علوی و بنیاد برکت به عنوان زیر مجموعه‌های بنیاد مستضعفین و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هستند و همچنین کمیته امداد امام خمینی (ره) به خوبی استفاده شود.

زارع ادامه داد: یکی از بهترین و اثرگذارترین طرح‌های کمیته محرومیت زدایی بیمه کردن مردم مناطق روستایی و محروم است چراکه در بسیاری از روستا‌ها مردم علیرغم اطلاع رسانی‌ها از قانون برنامه پنجم و قانون برنامه ششم در موضوع بیمه بی اطلاع هستند

مسئول کمیته محرومیت زدایی کنگره ملی شهدای استان یزد گفت: در برخی از روستا‌های استان یزد فعالیت افراد فصلی و روزمزدی است که بیمه نیستند و بر اساس قانون برنامه پنجم این افراد باید شناسایی و با پرداخت یک سوم هزینه، بیمه شوند، اما در بررسی‌ها مطلع شدیم برخی از افراد حتی پرداخت این مبلغ یک سوم را هم ندارند که به همین منظور در ارتباطی با بیمه عشایر و روستایی مقرر شد با همکاری این دستگاه هزار فرد نیازمند در مناطق محروم را به صورت رایگان با هزینه حداقلی بیمه شوند.

وی اذعان کرد: در این خصوص ظرفیت هر شهرستان احصا و برای هرکدام سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است و با توجه به عملکرد خوب بسیج در طرح‌های قبلی و رسیدن به نتیجه مطلوب، برای اجرای هر چه بهتر و دقیق این برنامه هم همه نواحی مقاومت بسیج شهرستان‌ها پای کار آمدند.

زارع در پایان افزود: امیدواریم به یاری خدا و همراهی و همکاری دستگاه‌های مرتبط و همت بسیج بتوانیم هر چه سریع‌تر افراد محروم و نیازمند را که مستحق‌ای بیمه هستند شناسایی و زمینه خوشحالی آن‌ها را فراهم کنیم.
ارسال نظرات