آیت الله سید احمد خاتمی گفت:روسای جمهور آمریکا عروسک‌های کوکی هستند و از جای دیگر کنترل می‌شوند مذاکره با چنین آمریکایی کودنی سیاسی است.
کد خبر: ۹۳۲۲۴۳۰
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو شورای نگهبان امروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بیان کرد: سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به شما مردم استکبارستیز و فرزندان رئیسعلی دلواری تبریک می‌گویم، شما مردمی که در صحنه بودید، هستید و خواهید بود.
او افزود: اگر امسال این ویروس منحوس نبود، راهپیمایی همانند راهپیمایی سال‌های گذشته باشکوه و دشمن شکن می‌بود، اما ایران و جهان اکنون وضعیت خاصی به خاطر این ویروس دارد.
عضو فقیه شورای نگهبان عنوان کرد: چه راهپیمایی‌های سال‌های گذشته و چه امسال ابراز ادب به انقلاب اسلامی و کاری هدفمند هستند. این حرکات هدفمند و مقدس پیام‌هایی با خود دارد.
آیت الله خاتمی ادامه داد: پیام برجسته این حرکت مقدس، پیام «بیعت با دین» و عشق به دین است، سال‌های قبل با راهپیمایی امسال با حرکت ماشینی و موتوری مردم نشان دادند که به دین علاقمند هستند و از انقللاب اسلامی دفاع می‌کنند به علت اینکه این انقلاب، انقلابی اسلامی و دینی است.
او گفت: تمام نظرسنجی‌های که از نهاد‌های مختلف کشوری در حال انجام است گواه آن است که عشق به دین و مقدسات در جان جوانان موج می‌زند هرچند ظاهر گاهی خلاف این را نشان می‌دهد، اما باطن سویدای دل می‌گوید اردوگاه دل مردم ما به ویژه جوانان دین و ارزش‌هاست.
امام جمعه موقت تهران بیان کرد: دومین پیام این حرکت مقدس، پیام «بیعت با نظام اسلامی» است، یک تحلیلگر به اشتباه تحلیل کرده بود که مردم ایران می‌دانستند که چه نمی‌خواهند، ولی نمی‌دانستند چه می‌خواهند. بنده عرض می‌کنم مردم ایران می‌دانستند چه نمی‌خواهند، استکبار و نظام وابسته به استکبار را نمی‌خواستند.
آیت الله خاتمی تاکید کرد: مردم می‌خواستند نظام اسلامی و قانونی بر پایه اسلام بر آن‌ها حکومت کند، قانون اساسی‌ای که حداقل ۹۰ روز ۵۰ فقیه بر روی کلمه به کلمه آن کار کردند تا نوشته شود.
او گفت: افتخار می‌کنیم و زیر این آسمان سرمان را بالا می‌گیریم که قانون دین بر ما حکومت می‌کند.
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پیام این جمع آن است که ما تا آخرین نفس و آخرین قطره خون پای این نظام اسلامی ایستاده‌ایم. این پیام قولی و عملی مردم است.
آیت الله خاتمی عنوان کرد: هیچکس منکر مشکلات و گرانی‌های افسار گسیخته نیست، اما مردم بر این باورند که اسلام به ذات خود ندارد عیبی، هر عیب که هست از مسلمانی ماست.
او گفت: مردم با تمام وجود از این پرچم مزین به نام الله دفاع می‌کنند و نمی‌گذارند کمترین آسیب به این پرچم برسد.
او افزود: آمریکا و شبکه‌های تلوزیونی بیگانه بدانند به یاری خداوند این مردم با انقلاب بوده‌اند، هستند و خواهند بود.
عضو شورای نگهبان ادامه داد: پیام سوم این اجتماع، پیام بیعت با ولایت است. اگر ولایت فقیه نبود در این ۴۲ سال انقلاب آسیب‌ها می‌دید، ماندگاری این انقلاب نشان مدیریت ولایت فقیه است.
آیت الله خاتمی عنوان کرد: ۸ سال جنگ تحمیلی، حدود ۶ کودتا، و فتنه‌های گوناگون علیه انقلاب اسلامی خنثی شد، اما انقلاب اسلامی، چون سرو استوار ایستاده ماند.
امام جمعه موقت تهران افزود: پیام چهارم، پیام «استکبار ستیزی» است. مردم و انقلاب مثل کوه در برابر توطئه‌های دنیای استکبار و در راس آن آمریکا ایستاده‌اند.
آیت الله خاتمی ادامه داد: روسای جمهور آمریکا آرزو داشتند شعار مرگ بر آمریکا از زبان مردم ایران بی‌افتد، اما به کوری چشمان آن‌ها تا سیاست‌های استکباری است با شکوه شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم.
او عنوان کرد: پشت صحنه مدیریت آمریکا، صیهونیست‌های جنایکار هستند، روسای جمهور دموکرات و جمهوری خواه عروسک‌های کوکی هستند و از جای دیگر کنترل می شود مذاکره با چنین آمریکایی کودنی سیاسی است.
عضو فقیه شورای نگهبان افزود: به ما نگویید شما مسائل سیاسی را نمی‌دانید، خوب می‌دانیم. امام راحل بیش از ۴۰ سال قبل با تحلیل اینکه آمریکا شیطان بزرگ است دستور قطع رابطه را داد.
آیت الله خاتمی گفت: آن زمان که امام راحل دستور قطع رابطه با آمریکا را داد جنایات یمن، جنایات تکفیری با حمایت آمریکا و دخالت آمریکا در لبنان نبود. کسانی که دم از مذاکره می‌زنند بدانند در طول این سال‌ها آمریکا شیطان کوچک‌تر نشده بلکه ۴۰ برابر بزرگ‌تر شده است اما به حمدالله ۴۰ برابر هیمنه آمریکا در دنیا شکسته است.
او بیان کرد: مبنای نفی مذاکره با مستکبری که مذاکره نمی‌خواهد بلکه چشم گو می‌خواهد از بین نرفته است. سیاست مقام معظم رهبری در نفی مذاکره با آمریکا دارد، سیاستی خردورزانه است.
عضو فقیه شورای نگهبان عنوان کرد: پنجمین پیام راهپیمایی امسال «مقاومت» است. تجربه حدود ۷۰ سال اشغال فلسطین می‌گوید نسخه مذاکره بی جواب تنها نسخه‌ای که جواب می‌دهد مقاومت است. تجربه این چند سال اخیر هم نشان داد آن چه دشمن را وادار به عقب نشینی کرده مقاومت ملت بزرگ ایران است.
آیت الله خاتمی ادامه داد: دشمن خسته در پی آن است که ملت را در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی خسته نشان دهند، ولی به صراحت می‌گویم این ملت بزرگ خسته نشده، ولی دشمن را خسته خواهد کرد.
او افزود: ششمین پیام «وحدت» است. این پیام می‌گوید از اول انقلاب اختلاف سلیقه بوده و خواهد بود و اگر درست هدایت شود چه بسا که موجع به رشد است، اما همه اختلاف سلیقه‌های درون نظام اسلامی در پاسداری و دفاع از نظام اسلامی متحد و همدل هستند.
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هفتمین پیام «بصیرت» است یعنی مردم به یاری خداوند دشمن را شناخته‌اند و می‌دانند دشمن به دنبال بریدن مردم از نظام و انقلاب اسلامی با فشار‌های اقتصادی است. خطاب به استکباریان می‌گویم شما آرزوی بریدن مردم از انقلاب و نظام به گور خواهید برد.
آیت الله خاتمی بیان کرد: پیام دیگر «حضور» است، قرآن می‌گوید مومن در صحنه و صحنه را خالی نمی‌کند. ما مدیون این حضور‌ها هستیم. اگر حضور سرنوشت ساز زنان و مردان در دروان دفاع مقدس نبود سرنوشت این ۸ سال جنگ این چنین افتخارآمیز نبود.
او تاکید کرد: حضور‌ها در طول تاریخ با برکت بوده و خواهد بود. از جمله این حضورها، انتخاب ریاست جمهوری پیش رو است چرا که سرنوشت نفر دوم نظام جمهوری اسلامی را تعیین می‌کند.
عضو شورای نگهبان گفت: برخی می‌گویند امسال تعداد شرکت کننده‌ها در انتخابات زیر ۵۰ درصد خواهد بود، اما با شناختی که از این مردم دارم می‌گویم حضور بالای ۵۰ درصد خواهد بود چرا که این مردم از صمیم جان با نظام و انقلاب پیوند دارند.
آیت الله خاتمی افزود: هر رای که به صندوق انداخته می‌شود، رای آری مجدد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. هرکس به خط ولایت اعتقاد دارد بداند آرمانش باید حضور حداکثری باشد. شعار انقلابی‌ها حضور حداکثری و انتخاب اصلح است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات