خبرهای داغ:
دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی

اخذ مجوز ساخت دانشکده داروسازی در قزوین/موافقت وزیر بهداشت با تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی

دکتر محمدبیگی گفت: با اشاره به تلاش های پی در پی ما جهت اخذ تاییدیه ساخت دانشکده داروسازی در قزوین، با این امر موافق شد که زمینه اشتغال زایی را نیز فراهم می کند.
کد خبر: ۹۳۲۲۴۴۱
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

فاطمه محمدبیگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین؛ با اشاره به مصوبات سفر وزیر بهداشت به قزوین بیان کرد: از مصوبات سفر وزیر بهداشت به استان قزوین تبدیل بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی الحاقیه شهید رجایی بود که در سفر گذشته دکتر نوبخت علی‌رغم وعده و وعیدهایی که داده بودند، عملا ۲۰ میلیارد اوراق به این امر اختصاص یافت که با درخواست از دکتر نمکی وزیر بهداشت در سفر اخیر وی به قزوین، با پرداخت نقدی ۱۰۰ میلیارد تومان، این موضوع موافقت شد.

اخذ تاییدیه ساخت دانشکده داروسازی در قزوین

وی با اشاره به تاییدیه ساخت دانشکده داروسازی در قزوین گفت: من فکر میکنم این امر یک گام بسیار موفقیت آمیز برای دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه استان هم در عرصه دانش، هم در عرصه پژوهش و هم در عرصه حمایت و پشتیبانی از صنایع داروسازی در استان می باشد که زمینه اشتغال زایی نیز فراهم می شود.

محمدبیگی با اشاره به نیاز استان به نیروی انسانی اظهار کرد: تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی خواسته ما از وزیر بهداشت بود که تعدادی از پرسنل شرکتی از گذشته باقی مانده بودند و با ان ۵۰۰ سهمیه ای که از استان گرفته بودیم برای نیروهای سلامت کافی نبود و این امر نیز مورد موافقت وزیر واقع شد.

افتتاح مرکز رادیوتراپی قزوین

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اختصاص دو دستگاه اکسیژن ساز کاملا رایگان با اعتبار هر دستگاه ۶۰ میلیارد ریال و مجموعا به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال از دیگر خواسته های ما بود که دستور مساعدت و اهدا آن از سوی وزیر بهداشت صادر شد.

وی با اشاره به افتتاح مرکز رادیوتراپی در قزوین افزود: افتتاح مرکز رادیوتراپی به ارزش ریالی ۵۰۰ میلیارد ریال از دستاوردهای مهم استان است. دستگاهی فوق پیشرفته که بی نظیرترین دستگاه در کشور و چه بسا خاورمیانه است و این از حقوق حقه مردم استان است.

دبیر کمیسیون بهداشت با اشاره به تلاش چندین ساله برای تجهیز بیمارستان رحیمیان تصریح کرد: تجهیزات و تشکیلات بیمارستان رحیمیان با تلاش های فراوان، بعداز چندین سال تقریبا تکمیل شد و افزایش نیرو انسانی و ظرفیت تخت های بیمارستان شهدای آبیک نیز از دیگر اقدامات انجام شده در سفر اخیر وزیر بهداشت به استان قزوین است.

محمدبیگی تاکید کرد: با تلاش های انجام شده نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد نیروهای متخصص استان قزوین را افزایش دادیم و در همین راستا سهمیه ۳۰ نفری استان به ۴۶ نفر افزایش یافت.

موافقت تجهیز بیمارستان آبیک از سوی وزیر بهداشت

وی با اشاره به درخواست از وزیر بهداشت در حوزه تجهیزات بیمارستانی شهرستان آبیک اضافه کرد: ۱۰ سری دستگاه ویژه ونتیلاتور، تخت ویژه آی سی یو، مانیتورینگ، تشک مواج و دستگاه الکتروشوک و مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از وزیر بهداشت ویژه برای مقابله با ویروس کرونا انگلیسی در شهر ابیک درخواست کردم که مورد موافقت وزیر بهداشت قرار گرفت.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در گزارش ۳ هفته پیش وزارت بهداشت، استان قزوین ششمین استان گیرنده تجهیزات پزشکی در بین ۶۵ دانشگاه معرفی شد. قزوینی که همیشه رتبه ۲۶ یا ۲۷ یا ۲۸ را در بین دانشگاه های علوم پزشکی در کشور در جهت دریافت تجهیزات اخذ می کرد امروز به رتبه ششم رسیده است.

کمیسیون بهداشت مجلس پیگیر وضعیت ابتلای کرونای جهش یافته

دکتر محمدبیگی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در مقابله با کرونای جهش یافته اضافه کرد: با توجه به مشاهده موارد کرونای جهش یافته، حتی هیات رییسه کمیسیون بهداشت مجلس نیز بسیار نگران شرایط بوده و به بنده سپرده شده که همکاری ویژه با مسوولین آبیک داشته باشم.

وی ادامه داد: در این راستا دو خواهش دارم. ابتدا تشکیل مرتب جلسات سه جانبه بین استان های تهران، البرز، قزوین در دانشگاه های علوم پزشکی و همینطور در سطح فرمانداران شهرهای اطراف و درخواست دوم، حضور روانشناسان بین مردم حسین آباد که با توجه به جو ایجاد شده نیاز به مددکاری و مشاوره روانشناسی دارند.

گروه های جهادی، همچنان پای کار

محمدبیگی با اشاره به آمادگی گروه های جهادی جهت خدمت رسانی بیان کرد: حضور سپاه مقتدر، ارتش عزیز، نیروی انتظامی سبزپوش و آماده به خدمت، آرام بخش مردم است. یکی از وظایف ذاتی نیروهای مسلح در زمان صلح، حفظ جان مردم در بلایا و حوادث است.

وی اضافه کرد: ویروس کرونای انگلیسی بزرگ‌ترین نظام های علمی دنیا را از پا در آورده است. آلمان با آن همه تجهیزات پزشکی و علم پزشکی نتوانسته در مقابل این ویروس مقاومت کند و نظام پزشکی انگلیس و‌آمریکا در مقابل این ویروس فرو ریخت و این در حالی است که روزی ۱۳۰۰ نفر در انگلیس و بین چهار تا پنج هزار نفر در آمریکا به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهند.

دبیر کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کرونای جهش یافته، مصداق آتش زیر خاکستر برای کشور است که می تواند میزان زیادی از منابع انسانی ما را نابود کند در حالیکه حفظ جان ملت شریف ایران برای ما خط قرمز است.

محمدبیگی با اشاره به اینکه برای مقابله با این ویروس مهلک نیاز به عزم ملی و اقدام جهادی است گفت: ارایه خدمات اعم از سرویس دهی غذا و پوشاک و بهداشت و مایحتاج روزانه مبتلایان این بیماری از اقدامات گروه های جهادی در طرح شهید سلیمانی است مطمئنا این مواسات و همدلی ادامه خواهد داشت.

۱۰۱۰/گزارش ویژه

ارسال نظرات
پر بیننده ها