در دیدار مسئول سازمان بسیج حقوق دانان دکتر انبارکی از استان کرمان که در روز چهارشنبه مورخ 99/11/29 و در راستای نظارت ستادی از استان ها انجام شد با اعلام این مطلب که برنامه هایی که در راستای سند تحول قضایی است در قالب طرح شهید سلیمانی دنبال می شود؛ آزادسازی زنان جرایم مالی را از اولویت های اصلی سازمان بسیج حقوق دانان می باشد.
کد خبر: ۹۳۲۲۴۷۰
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
اجرای برنامه های سند تحول قضایی در قالب طرح شهید سلیمانی/ آزادسازی نسوان اولویت اصلی سازمان بسیج حقوق دانان
وی در حاشیه زیارت مزار شهید سلیمانی گفت: طرح شهید سلیمانی برای آزادسازی زندانیان معسر جرائم مالی در سراسر کشور انجام شد که استان کرمان در این طرح پایلوت بود.

انبارکی افزود: ۳ هزار و ۴۰۰ نفر از این زندانیان از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون در سراسر کشور آزاد شد و مرحله پایانی ۱۹ اسفند، در سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام با مشارکت بسیج ورزشکاران و مداحان انجام می شود.
وی با ابراز امیدواری بر اینکه این هدف گذاری به حول و قوه الهی در سال آینده نیز ادامه یابد؛ تصریح کرد: مخصوصا" آزادسازی نسوان جزو اولویت ها اصلی است زیرا زنانی سرپرست خانواده به دلیل جرایم مالی و غیر عمد اسیر شدند که در واقع خانواده آنها اسیر در بند است لذا تلاش می کنیم این خواهران به دامن گرم خانواده برگردند.
دکتر انبارکی در ادامه با اعلام این مطلب که برنامه هایی که در راستای سند تحول قضایی داریم در قالب طرح شهید سلیمانی دنبال می شود؛ این برنامه ها را شامل پنج نهضت از جمله نهضت آگاه سازی حقوق و آشنایی مردم با حقوق عمومی عنوان کرد.
وی احیای کانون های صلح و سازش در محلات برای کاهش ورودی پرونده ها به قوه قضائیه، حمایت حقوقی محرومین و مستضعفین، احیای حقوق عامه که مردم خود در مطالبه گری نقش آفرین باشند و مبارزه با فساد که بسیجیان و آحاد مردم در آن نقش آفرینی کنند را از دیگر موارد برشمرد و افزود: اصلاح مجرمین با آزادسازی و بازپروری و بازاجتماعی آن توسط اقشار بسیج و سپاه و مردم از دیگر برنامه ها است.
دکتر انبارکی با بیان اینکه همه این پنج نهضت با نام و یاد سردار دلها است؛  اظهار کرد: حاج قاسم مردم تمام میدان ها بود؛ مرد میدان اطاعت از ولایت، رفاقت، شجاعت و... اما آنچه او را به عنوان شاخصه جهانی مطرح کرد، مردم میدان اخلاص بودن حاج قاسم است.
 وی ابراز امیدواری کرد: روحیه خلوص را در جامعه حاکم و روح خداباوری و خداحاضری و خداناظری را در وجود خویش نهادینه کنیم که همه چیز اعم از اطاعات از ولایت، مردم داری، توجه به فقرا و...در دل آن می آید و انسان می شویم اگر نگاه مان به خدا باشد.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمان گفت : نشست هیات اندیشه ورز سازمان بسیج حقوق دانان با حضور رئیس سازمان بسیج حقوق دانان کشور و تمام مراجع قضائی پیرامون مباحث رسالت حقوق دانان بسیجی در گام دوم انقلاب و ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

 
 
اجرای برنامه های سند تحول قضایی در قالب طرح شهید سلیمانی/ آزادسازی نسوان اولویت اصلی سازمان بسیج حقوق دانان
اجرای برنامه های سند تحول قضایی در قالب طرح شهید سلیمانی/ آزادسازی نسوان اولویت اصلی سازمان بسیج حقوق دانان
ارسال نظرات