خانه بهزیست در محله باغ آذری افتتاح شد

خانه بهزیست با حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور و استان تهران، معاون امور توانبخشی بهزیستی استان و مدیر بهزیستی ری در محله باغ آذری افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۲۲۵۳۷
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶

دکتر علی آقامحمدی عضو هیات تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت:  برای  نجات جامعه و جلوگیری از آسیب های احتمالی باید اقدامات پیشگیرانه درست انجام شود و در این راستا باید خانه بهزیست را ‌با فرهنگی متفاوت و صحیح درست کنیم و به کارگیری همه افراد در خود محله انجام گیرد.

اگر حتی تیم پزشکی خوبی ندارند از خود آنان نامزد کنیم که درس پزشکی و پیراپزشکی و غیره بخوانند. وی ادامه داد: بحث های مربوط به سبک زندگی و کارهای اجتماعی را هدف گذاری و تبیین کنیم.  

 دکتر آقا محمدی تاکید کرد: نباید دودستگی به  وجود بیاوریم و بحث معیوب و غیر معیوب نباید مطرح شود چرا که غیر معیوب نداریم به جز چهارده معصوم اگر کسی گمان می برد بی عیب است عیب خود را پوشانده است.

وی تصریح کرد: این محله را با خود اهالی سامان دهیم، پهنه بندی کنیم و شهردار انتخاب کنیم بعد ما به عنوان سازمان بهزیستی مراجعه می‌کنیم به این ترتیب وقتی هر دستگاهی مشخص شد که باید انجام بدهد صحنه هر مجموعه روشن میشود وقتی نظم انسانی رخ دهد نقطه های جلو رفتن رخ می دهد نیازهای بودجه‌ها  معلوم می‌شود و رشته بزرگ از کار توسعه پیدا می‌کند.

دکتر آقا محمدی ادامه داد: تیم بزرگی از شهرداری پزشکان بهزیستی و غیره برنامه بنویسند از آزمایشگاه گروهی بیاید تغییراتی را که رخ می‌دهد  ثبت کند.

 وی خاطرنشان کرد: اگر ما به این افراد به دیده تحقیر نگاه کنیم هیچگاه بزرگ نمی شوند اگر اینها را جانشین خدا بشناسیم و بدانیم که ویژگی بزرگی دارند که توانسته اند با فقر زندگی کنند یعنی بسیار قدرتمند بوده اند که منحرف شده اند که راه خلاف نرفتند اگر از زباله ها استفاده کرده‌اند چرخی گاری بساطی برای خود راه انداخته اند باید با عظمت به اینها نگاه کرد کار برای ایشان  عارنبوده است  بچه‌های کوچک آنها باید بزرگ شوند به هدف کوچک نگاه نکنیم.

شرکت های دانش بنیان که قرار است در این محله ها کار انجام دهند استارتاپ های دانش آموزی را راه بیاندازند و فعالیت کنند با دیده ترحم به کسی نگاه نکنیم با اصول مبتنی بر مبانی علمی محلی کاملا متفاوت بسازیم.

مردم وارد آزمایشگاه بزرگ محله می شوند و باغ آذری در حقیقت آزمایشگاه بزرگ انسانی میشود برای تحول   بهزیستی و بِه زیست از آن حاصل می شود.

 گفتنی است که در این مراسم دکتر آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، دکتر فرید معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور، دکتر خانکه معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران، مدیر بهزیستی شهرستان ری ،  شهردار ناحیه یک منطقه ۱۶ و مهندس خادم معاون امور توانبخشی بهزیستی استان حضور داشتند.

دکتر فرید معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور نیز در این مراسم گفت: فعالیت های  مختلف  در محلات تهران با رویکرد مشارکت مردم و اجتماع محور از چند ماه پیش آغاز شده و گام های مثبت در راه توانمندسازی مردم و حمایت از کودکان کار و خیابان، زنان بی سرپرست، اعتیاد و توانبخشی با همکاری سازمان بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام (ره)، موسسه احسان شهرداری ، هلال احمر و سایر نهادها برای کودکان کار و خیابان زنان بی سرپرست و اعتیاد توانبخشی برداشته شده است. وی افزود:  برای تشکیل خانه بهزیست علاوه بر نگاه مداخله‌ای و غربالگری نگاه پیش بینانه نیز در دستور کار بوده است و برای اقدامات پیشگیرانه و سبک زندگی نگاهی تازه به عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی داشته ایم.

دکتر تقوی رئیس مرکز یارا  نیز به عنوان جوان ترین پزشک محله اظهار داشت: باید یک مرکز به عنوان پایلوت داشته باشیم تا هم از بحث درمان و سلامت به بقیه اهداف برسیم در حال حاضر با تیمی حدود ۴۰ نفر از نخبگان و جوانان به این نتیجه رسیدیم که در این ساختمان در مرکز مخبر مرکز یارا تلاشی چندان برابر انجام دهیم تا خدای نکرده با نگاهی که ترحم آمیز باشد به مردم خدمت نکنیم بلکه با نگاهی انسانی حرکت کنیم.

 

 

ارسال نظرات