فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به تشریح خدمات سپاه و مجموعه بسیج در منطقه زلزله زده سی سخت پرداخت.
کد خبر: ۹۳۲۲۶۰۹
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶

سرتیپ دوم پاسدار حمید خرم دل در گفت و وگو با خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجموعه سپاه و بسیج بعد از وقوع زلزله جزو اولین مجموعه هایی بودند که وارد شهر زلزله زده  سی سخت شدند.

فرمانده ارشد نظامی استان افزود: ارزیابی های اولیه  توسط سپاه و بسیج  انجام شد و هر آنچه که در ساعات ابتدایی می توانستیم انجام دهیم را مد نظر قرار داده و آمبولانس هایمان را به شهر سی سخت اعزام کردیم .

وی بیان کرد: یکی از اقدامات اولیه که توسط سپاه و بسیج انجام گرفت  کنترل ورودی  و خروجی شهر سی سخت بود که به خوبی مدیریت شد.

سردار خرم دل ابراز داشت: به منظور تامین غذای مورد نیاز زلزله زدگان سی سختی یک آشپزخانه مجهز راه اندازی کردیم که روزانه سه هزار پرس غذا در سطح شهر توزیع می کند .

وی گفت: انبار های سپاه  فتح و بسیج  را آماده و به  استان های همجوار و همچنین شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کردیم که کمک هایی که جمع آوری می شوند به صورت متمرکز به این انبارها منتقل و بین زلزله زدگان توزیع شود.

فرمانده سپاه فتح تصریح کرد: به منظور خدمات رسانی مطلوب تر به زلزله زدگان،  شهر  سی سخت  را به 9 منطقه تقسیم کردیم و از بسیجیان و معتمدین خود محله ها استفاده کردیم تا اقلامی که متمرکز جمع آوری می شود توسط این عزیزان در محلات توزیع شود و  بدست زلزله زدگان برسد.

سردار خرم دل یادآور شد: موضوع دیگر بیماران خاص و صعب العلاج بودند که بعضی از آنها  خانه های خود را از دست داده اند و ممکن بود وضعیت نابهنجاری داشته باشند که  بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح استان را مسئول کردیم که این عزیزان را شناسایی  و به آنها خدمات رسانی کند .

فرمانده سپاه فتح ابراز داشت: عمده درآمد مردمان شهر سی سخت و روستاهای اطراف آن از طریق باغات است که بسیج جامعه مهندسین کشاورزی سپاه فتح  را مسئول کردیم تا خسارت هایی که به کانال ها و لوله ها و استخرهای آب وارد شده را برآورد کنند.

وی گفت: چون در آستانه سال نو هستیم و ایام آمادگی کشاورزی و بحث باغداری است آماده اقدام موثر برای یاری رساندن به کشاورزان و باغداران سی سختی  هستیم.

سردار خرم دل بیان کرد: از مجموعه های مختلف از جمله بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی،  ستاد اجرایی فرمان امام،  کمیته امداد، هلال احمر،  بنیاد برکت، در جلسه هماهنگی قول مساعد برای بازسازی و کمک معیشتی و یاری رساندن به زلزله زدگان دادند .

وی گفت: سپاه و مجموعه بسیج با همراهی و همکاری ادارات و نهادها و مردم در کنار زلزله زدگان سی سخت و روستاهای اطراف هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات