ایستادگی موجب تسلیم دشمنان در برابر اراده ملت می شود

امام جمعه ایلام با بیان اینکه اقدام اخیر مجلس شورای اسلامی در کاهش سطح تعهدات برجامی در راستای صیانت از حقوق ملت ایران اسلامی اقدامی شجاعانه بوده است، گفت: ایستادگی موجب تسلیم دشمنان در برابر اراده ملت می شود.
کد خبر: ۹۳۲۲۶۷۴
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام،  در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر اظهار کرد: نماز بهترین عامل برای تهذیب روح، معنویت و بیمه کننده انسان در برابر گناه است.

با بیان اینکه یاد خداوند بهترین عامل بازدارنده در برابر منکرات است، ابراز کرد: پناه بردن به مواد مخدر ناشی از فاصله گرفتن از خدا و ارتباط با خداست، اگر یاد و ذکر خدا و نماز در درون خانواده ها و جامعه رواج پیدا کند، انسان به این دردهای خطرناک مبتلا نمی شود، اگر انسان از طریق ارتباط با خدا آرامش پیدا کرد، سرنوشتی با سعادت در پیش روی انسان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ارتباط با خدا موجب اطمینان خاطر و درون انسان می شود، گفت: این اطمینان انسان را به جایی می رساند که از خدا راضی است و خداوند هم از انسان راضی است و آینده انسان و سعادت او تضمین می شود، امروز یکی از راه های درمانی که تجربه انسانی به آن رسیده است، معنویت درمانی است، یعنی ازتباط با خدا موجب می شود انسان در برابر بیماری های صعب العلاج پیروز شود و تجربه نشان داده است که معنویت بسیار در این زمینه تاثیرگذار است.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: اگر یاد خدا در زندگی ما باشد، رفتارما، سبک زندگی ما و معاشرت ما متفاوت خواهد بود، حالتی که انسان در ارتباط با خدا در زمان نماز دارد، ناظر بودن خداوند را در اعمال و رفتار خود مشاهده می کند و بنابراین راه و کردار انسان خدایی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از فیوضاتی که به وسیله کرونا از ما سلب شد مراسم اعتکاف بوده است، گفت: هر ساله همزمان با میلاد حضرت علی(ع) شاهد نمایش رویش معنویت جوانان و نوجوانان خداجوی در مساجد بودیم که غرورآفرین بود اما امسال به دلیل شرایط شیوع کرونا، از آن محروم هستیم، اما باید ارتباط خود را با خدا حفظ کنیم و با مناجات های شبانه محرومیت کرونا را جبران کنیم.

امام جمعه ایلام با تاکید بر ضرورت توجه خانواده ها به ترویج فرهنگ نماز در بین فرزندان و بهره گیری از ارتباط با خداوند متعال در راستای حفظ و صیانت از آرامش خانواده ها، ابراز کرد: در ایام شیوع کرونا با توجه به محدودیت های اعمال شده در مساجد، لازم است که هر خانه به یک مسجد تبدیل شود و فرهنگ نماز جماعت در درون خانواده ها تبیین و نهادینه شود.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره به تحلیل های مختلف در خصوص فرجام برجام، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با مردم شهیدپرور تبریز فرمودند که جمهوری اسلامی این بار، حرف و وعده و وعید را نمی پذیرد و ملاک عمل طرف مقابل است.

امام جمعه ایلام، بییان کرد: ایران به تمامی تعهدات خود در برجام عمل کرده است، با وجود اینکه ۹۰درصد بازرسی های بازرسان آژانس انرژی هسته‌ای از مراکز و فعالیت های هسته ای ایران بوده است اما طرف های مقابل علی رغم انجام همه تعهدات خود، به تعهدات خود پای بند نبودند و از برجام خارج شدند.

وی تصریح کرد: ترامپ رئیس جمهوری قبلی آمریکا بر این تصور بود که با تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، جمهوری اسلامی بین تسلیم و فروپاشی یکی را انتخاب خواهد کرد و هر کدام از اینها باشد به نفع آمریکاست، اما با ایستادگی و مقاومت ملت ایران، این آرزو را به گور برد و خود نیز برکنار شد، اروپایی‌ها نیز با دادن وعده و ایجاد امید، نه تنها هیچ قدمی برای اجرای تعهدات خود برنداشتند بلکه فقط زمان را از ما گرفتند.

امام جمعه ایلام با اشاره اقدام اخیر مجلس شورای اسلامی در کاهش سطح تعهدات برجامی در راستای صیانت از حقوق ملت ایران اسلامی، ابراز کرد: یکی از اقدامات شجاعانه و مردانه که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، عمل نکردن جمهوری اسلامی به پروتکل های الحاقی که اضافی بوده و ما داوطلبانه آنرا پذیرفتیم، بوده است و این موضوع الان عقبه ای برا تعیین سرنوشت کشور ماست،

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: رییس‌جمهوری جدید آمریکا تاکنون هیچ عکس العملی در برابر آن نشان نداده است و این درس عبرتی است برای کسانی که زمان تبلیغات رئیس جمهور جدید آمریکا امید داشتند که رفتارش نسبت به برجام متفاوت با ترامپ خواهد بود، اما امروز باید تلخی این امید واهی را بچشند.

وی یادآور شد: باید بدانیم یک حرکت در حال آغاز است، پیشنهادات آن ها شروع شده است و به طور قطع فشار دیپلماسی آن ها نیز بیشتر خواهد شد، اما ایران در صورتی از اقدامات خود عقب نشینی می کند که آمریکا به تمام تعهدات خود عمل کند تا بعد از آن جمهوری اسلامی از اقدام جدید خود دست بردارد و تنها راه موفقیت ما هم همین است،

وی بیان کرد: زمانی که غنی‌سازی ایران به ۲۰ درصد رسید، همه آن ها دست نیاز به سوی ما دراز کرده و خواهان مذاکره شدند بنابراین با ایستادگی ایران، تسلیم اراده جمهوری اسلامی می‌شوند و باید این مسیر را ادامه دهیم و اگر تسلیم نشوند، جمهوری اسلامی با قدرت بیشتری در برابر آنها خواهد ایستاد و تسلیم اراده ملت و نظام جمهوری اسلامی خواهند شد.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره به سالروز میلاد امام محمدتقی(ع) و حضرت علی(ع)، گفت: وجود حضرت علی(ع) نعمت بزرگی است که خداوند به جامعه بشریت ارزانی داشته است و ما خدا را سپاسگزاریم که این شخصیت برجسته آفرینش را به عنوان امام و پیشوای ما قرار داده است و مفتخریم به اینکه شیعه حضرت علی(ع) هستیم.

وی بیان کرد: ولادت حضرت علی بن ابیطالب(ع) از کرامات و اعجازهای آفرینش است، مادر آن حضرت، فاطمه بنت اسد، به خانه خدا پناه می برد دیوار خانه خدا شکافته می شود و وارد خانه امن الهی می شود، ولادت امام علی(ع) پیام دارد که انسان های موحد که به سوی کعبه نماز می گذارید به یاد مولود کعبه علی بن ابیطالب باشید که شخصیت بی نظیری که بت هایی که بر فراز کعبه وجود داشت سرنگون کند و خانه خدا را از بت ها پاکسازی کند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: علی بن ابیطالب(ع) شخصیتی است که در همه ابعاد انسانی گوی سبقت را از همه بشریت ربوده است و اگر انسانی به عنوان خلیفه الهی در کره خاکی وجود داشته باشد نماد کامل آن علی بن ابیطالب است، بالاترین افتخار حضرت علی(ع) این است که بنده خداوند است، برخی بنده درهم و دینار، برخی بنده هوای نفس و برخی هم بنده قدرت و پست و مقام هستند و مرزهای بندگی خداوند را زیر پا می گذارند، در حالی که الگوی ماه حضرت علی(ع) است که می فرماید عزت من این است که بنده خدا هستم.

وی بیان کرد: همه مسلمانان باید حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار دهند، تلاش امام علی(ع) برای خدایی شدن و بندگی خداوند متعال بوده است، اما برخی مانند حکام عرب در منطقه بنده استعمارگران و شیطان هستند و در برابر آنها سر تعظیم فرود آوردنداما مردم ما نشان دادند که پیرو حضرت علی(ع) هستند.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: مردم ما در طول این سال‌ها، به خداوند اعتماد و اتکا داشتند و در فراز و نشیب‌های انقلاب این موضوع را ثابت کرده اند، اما باید فاصله ما با خداوند کمتر شود، چنانچه کسی اکنون گوش به فرمان مقام ولایت باشد به یقین در زمان حضرت علی(ع) نیز گوش به فرمان امام بوده و اگر به ولایت پشت کند مسلماً در زمان امام علی(ع) نیز بر وی شمشیر می کشیدند.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره به نزدیک شدن سال نو، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به عید و پایان سال بسیاری از مردم از نظر اقتصادی در فشار هستند که بازاریان مراعات کنند و ستاد تنظیم بازار نیز با حفظ مسئولیت خود با متخلفانی که سعی در آشفتگی بازار دارند قاطعانه برخورد کنند.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید گلمحمدی در جریان تفحص شهدا در مرز مهران، خاطرنشان کرد: این شهید عزیز در طول ۳ دهه در عرصه تفحص پیکر پاک شهدای عزیز دوران ۸ سال دفاع مقدس فعالیت کرد و در نهایت به خیل عظیم همرزمان شهیدش پیوست.

ارسال نظرات