خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن حضور در استان کهکیلویه و بویراحمد جهت کمک رسانی به زلزله زدگان سی سخت گفت: نگرانی ها جهت ابنیه و واحد های تجاری آسیب دیده مردم مستلزم پیگیری هستند.
کد خبر: ۹۳۲۲۹۵۵
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد جهت کمک رسانی به زلزله زدگان سی سخت، گفت: نگرانی‌ها جهت ابنیه و واحد‌های تجاری آسیب دیده مردم مستلزم پیگیری هستند.

وی افزود: هرچه سریعتر گروه‌های کارشناسی ارزیابی اقدام کنند تا مرحله‌ی بعدی کمک رسانی انجام شود.

سردار سلیمانی با اشاره به اقدامات مسئولین اظهار داشت: اقدامات فوری انجام شده و تا هرزمانی که لازم باشد این اقداماتی نظیر اسکان موقت به زلزله زدگان باید ادامه پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه افزود: مسائل بهداشت، تغذیه و سلامت روانی مردم آسیب دیده نیز مسائلی هستند که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

سردار غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه اگر هر گونه نیاز دیگری نظیر دارو یا مایحتاج دیگر وجود داشته باشد ما آمادگی تامین آن نیاز را داریم اظهار داشت: یکسری از اقدامات کوتاه مدت نظیر تعمیرات خانه‌ها و باغ‌ها هستند که از قبل شروع شده است. برای انجام اقدامات بازسازی و یا احداث کامل نیاز به ارزیابی وجود دارد. در حین این اقدامات اگر نیاز به آوار برداری باشد ما قادر به انجام آن هستیم و دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز را داریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که در مورد احداث بعضی از واحد‌ها مثل تجربه سرپل ذهاب عمل خواهیم کرد، تصریح کرد: بدون این که دیدگاه پیمانکاری داشته باشیم؛ هرگونه دستگاه یا ماشین آلات دولتی را در خدمت این اقدام قرار می‌دهیم. این همکاری مستلزم بستن قردادی سه جانبه است. یک طرف این قرارداد مالک وجود دارد. در طرف دیگر دولت یا بنیاد مسکن است. طرف سوم بسیج سازندگی است. گروه‌های جهادی و تجربیات بسیج در مورد احداث مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سردار سلیمانی با اشاره به آمادگی بسیج در مقابل حوادثی نظیر سیل و زلزله گفت: بحث‌های مالی نیز باید در جلسات بیان شوند. باید تلاش شود که وام تعلق گرفته به متضرران این زلزله تسهیلات بلاعوض بیشتری داشته باشد. موضع مسئولین در مقابل مردم آسیب دیده باید موضع آرام کننده و در مقابل دولت باید مطالبه گر باشد.

وی با بیان این که بسیج اصناف نیز می تواند کمک کند، گفت: گروه‌های تخصصی جهادی اصناف می‌توانند نیازمندی‌هایی که مردم به صورت خرده دارند را انجام دهند. تعمیرات و کمک‌های جزئی نظیر این‌ها هم انجام شدنی هستند. تجربه‌هایی هم در این زمینه وجود دارد که نشان داده شده مفید و قابل انجام هستند.

سلیمانی با اشاره به بسته‌های معیشتی، افزود: بنا شده تا از سایر استان‌ها نیز کمک‌های جمع آوری شده توسط سپاه و بسیج به مردم زلزله زده برسد. اگر کسری در زمینه کمک رسانی وجود داشته باشد ما قادر به رفع و رجوع آن هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ارسال نیرو‌های کمکی بسیج جهت خاکبرداری به محل‌های آسیب دیده گفت: پس از پایان ارزیابی‌ها و آمادگی مردم، آمادگی ارسال گروه‌های تخصصی و جهادی و متخصصان بسیج را داریم.

سردار سلیمانی افزود: در زمینه روحی و روانی نیز باید اقدامات بیشتری صورت بگیرد کما این که اصحاب رسانه تلاش‌های خوبی در این زمینه داشته اند. گفتگو با مردم و مشارکت دادن مردم در اقدامات می‌تواند مفید واقع شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان اظهار داشت: به افرادی که مشکل یا بیماری خاصی دارند نیز کمک رسانی خواهیم کرد. به خانواده‌های شهید یا آزادگان و مردمی که مشکل دارو دارند کمک رسانی خواهیم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها