ارائه خدمات دامپزشکی رایگان به مناطق محروم شهرستان خلیل آباد

مسئول بسیج سازندگی ناحیه خلیل‌آباد گروه جهادی بسیج شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد در قالب اردوی جهادی به ارائه خدمات معاینه و درمان رایگان یکی از دورافتاده‌ترین روستای شهرستان پرداخت.
کد خبر: ۹۳۲۲۹۹۷
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
حسن صفدری در گفت: وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: گروه‌های جهادی بسیج  شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد به یکی از روستا‌های محروم و دورافتاده بخش ششطراز شهرستان عزیمت و در این روستا به ارائه خدمات دامپزشکی پرداخت.

وی با بیان اینکه با هماهنگی‌های انجام شده با اهالی روستای شوراب در ابتدای ورود به روستا، سم‌پاشی اماکن دامی با سم رایگان در دستور کار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: این سم‌پاشی توسط نیرو‌های جهادی دامپزشکی به جهت مبارزه با انگل‌های خارجی از قبیل: کنه صورت گرفت.

مسول بسیج سازندگی ناحیه خلیل آباد با تأکید بر اینکه سقف تا کف کل دامداری‌های روستای شوراب سم‌پاشی شد که با استقبال خوب دامداران مواجه شد، تصریح کرد: تیم‌هایی نیز در این روستا توضیحاتی در خصوص بیماری‌های واگیردار از قبیل: تب برفکی، ppr و آبله به دامداران دادند.

وی با بیان اینکه اکیپ واکسیناسیون گروه جهادی در جهت مبارزه با بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) تمامی دام‌های روستا را به‌صورت کاملاً رایگان تحت پوشش واکسیناسیون قرار دادند، اذعان کرد: ویزیت دام‌های بیمار و تجویز نسخه نیز از دیگر برنامه‌های این گروه جهادی در روستای شوراب بود.

صفدری همچنین در پایان عنوان کرد: در این طرح تمامی سگ‌های روستا بر علیه بیماری هاری واکسینه شدند و همچنین واکسن نیوکاسل مقاوم‌به‌گرما جهت طیور بومی روستا توزیع و آموزش‌های لازم در جهت استفاده از آن داده شد.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها