مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مطرح کرد:

هفت پاسخ کلیدی امام علی (ع) به هفت سوال سخت

ساری-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا گفت: فردی هفتاد فرسنگ آمده بود تا مولای متقیان امیرالمومنان علی(علیه السلام) را ببیند و از ایشان هفت سوال سخت بپرسد.
کد خبر: ۹۳۲۳۰۴۷
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت الاسلام و المسلمین غلامحسن تسخیری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا بعد از ظهر امروز در جمع فرماندهان گردان های امام حسین (علیه السلام) سراسر استان ،پاسداران و سربازان لشگر عملیاتی ۲۵ کربلا در حسینیه حضرت رقیه (سلام الله علیها) ضمن  تبریک ایام ولادت حضرت امیرالمومنین علی( علیه السلام) به روایتی از حضرت پرداخت و گفت: فردی هفتاد فرسنگ آمده بود تا مولای متقیان امیرالمومنان علی(علیه السلام) را ببیند. این فرد وقتی نزد حضرت آمد و گفت من هفتاد فرسنگ راه آمدم و هفت سوال در محضر شما دارم.سوالات این بود؛ چه چیزی از آسمان عظیم تر است؟ چه چیزی از زمین پهناورتر است؟ چه چیزی از کودک یتیم ناتوان تر است؟ چه چیزی از آتش داغ تر است؟ چه چیزی از زمهریر سردتر است؟ چه چیزی از دریا بی نیاز تر است؟ و چه چیزی از سنگ سخت تر است؟ 

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به اینکه این سوالات معنوی است و مادی نیست، توضیح داد:امیرالمومنین علی( علیه السلام) پاسخ دادند، آن چیزی که از آسمان عظیم تر است، تهمت است.لذا باید مراقب باشیم که چیزی را به کسی نسبت ندهیم . حضرت در پاسخ سوال دوم فرمودند، حق از زمین پهناورتر است. لذا حق آدم را دادن یعنی دنیا را به آن داده ای.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه در پاسخ به سوال سومی که حضرت امیر(علیه السلام) دادند، اضافه کرد: آن چیزی که از کودک یتیم ناتوان تر است ، فرد سخن چیز است. آدم ضعیف دست به سخن چینی میزند. 

حجت الاسلام تسخیری در ادامه با بیان اینکه امام علی(علیه السلام) فرمودند،آنچه که از آتش داغ تر است ،آز و طمع است،خاطرنشان کرد: به بعضی ها دنیا و هزاران دلار هم بدهی سیرمانی ندارند. و اینکه  آنچه که از یخ از سردتر است ، حاجت بردن نزد بخیل و خسیس است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا اضافه کرد: حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) گفتند که قناعت از دریا بی نیازتر است ،لذاکسانی که در خانه قناعت می کنند و ادم قانعی هستند راحت زندگی می کنند اما برخی با داشتن سرمایه های زیاد ، زندگی آرامی ندارند.

به گفته حجت الاسلام تسخیری ، امیرالمومنین علی (علیه السلام) در پاسخ به سوال آخر که چه چیزی از سنگ سخت تر است، فرمودند، قلب کافر از سنگ هم سخت تر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها