کنگره بزرگداشت 10هزار شهید جامعه عشایری کشور به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در اردیبهشت 1400 برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۲۳۱۴۶
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه هماهنگی و برنامه ریزی کنگره بزرگداشت شهید شاخص عشایر و بزرگداشت یاد و خاطره 10 هزار شهید جامعه عشایری کشور در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

جانشین فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در این جلسه که با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاه های مختلف استانی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی قلی زاده، «شهید شاخص جامعه عشایری کشور»، گفت: به شهادت رسیدن در غربت برای آرمان های اسلامی یک امتیاز بزرگ و ویژه است.

سرهنگ پاسدار مهران مرادی افزود: در راستای ارج نهادن به مقام والای شهدای عزیز دوران 8سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم، ان شاءالله در 29 اردیبهشت 1400 اولین کنگره 10هزار شهید عشایر کشور تحت عنوان «10 هزار شهید، 10 هزار خدمت» به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات استان چهارمحال و بختیاری این است که شهید شاخص بسیج عشایری کشور متعلق به این استان می باشد که حجت الاسلام والمسلمین شهید محمدعلی قلی زاده است، که در واقع بزرگداشت مقام شامخ این شهید در دستور کار قرار دارد.

جانشین فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: یکی از افتخارات دیگر استان چهارمحال و بختیاری این است که 460 شهید عزیز عشایر در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام کرده  است.

مرادی خاطرنشان کرد: امروز اولین جلسه کنگره 10 هزار شهید عشایر کشور در استان برگزار شد و امیدوار هستیم بتوانیم با تعاملات خوبی که بین ادارات استان و همچنین شهرستان های 10 گانه استان وجود دارد، بتوانیم با برگزاری یادمان های شهرستانی تا قبل از برگزاری کنگره مقدمات برگزاری این کنگره را در استان چهارمحال و بختیاری فراهم کنیم.

وی، افزود: باید تلاش کنیم رسالت خودمان در بیان و انتقال پیام شهدا به نسل جوان بصورت هنرمندانه را انجام دهیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای برگزاری کنگره 10 هزار شهید جامعه عشایری کشور به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در اردیبهشت سال 1400 با توجه به شرایط کرونا ممکن است نحوه اجرای برنامه تغییر کند ولی در حال حاضر برگزاری به صورت متمرکز در مصلی همراه با برپایی نمایشگاه با حضور سخنران کشوری در نظرگرفته شده است.

در این جلسه پیرامون برنامه های برگزاری کنگره 10 هزار شهید عشایری کشور به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری با حضور نمایندگانی از دستگاه های مختلف استان از جمله؛ استانداری، بسیج عشایری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، امور عشایری، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش عشایری، شهرداری، جمعیت هلال احمر و ... هم اندیشی شد.

ارسال نظرات