خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه(ع)در امور اقشار بسیج گفت: سرعت بخشیدن به ساماندهی معدن آلبلاغ باید به یک مطالبه ملی تبدیل شود.
کد خبر: ۹۳۲۳۲۳۱
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، عین الله حاتمی جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) در امور اقشار گفت:قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه، برای ساماندهی معدن آلبلاغ اعلام آمادگی کرده است و در صورتی که ایمیدرو از ساماندهی آلبلاغ انصراف دهد، ضمن ساماندهی و بهره برداری معدن، تا شعاع 40کیلومتری از هر طرف، متعهد به رفع مشکلات مردم منطقه از جمله آبرسانی و ساخت مدرسه و ایجاد راه خواهد بود.


وی با تاکید بر ضرورت جدیت ایمیدرو در ساماندهی معدن آلبلاغ، گفت:ما  از سازمان ایمیدرو درخواست داریم با پیگیری ها به کارهای میدانی در خصوص معدن البلاغ سرعت دهد.

دکتر حاتمی افزود: اگر ایمیدرو توان ندارد  انصراف دهد و سپاه  اعلام آمادگی کرده و قرارگاه خاتم انبیا برای پذیرش، بهرداری و ساماندهی این معدن متعهد می شود.


جانشین فرمانده سپاه در امور اقشار بسیح ادامه داد: ظرفیت احتمالی سنگ سرب و روی در معدن آلبلاغ بیش از دو میلیون تن برآورد شده است اما تعیین ظرفیت قطعی آن از مسولیت های ایمیدرو است.


دکتر حاتمی افزود: مواد این معدن درصورت تبدیل به شمش، قابلیت ایجاد پنج هزار شغل مستقیم را داراست.

 

وی گفت:  از ایمیدرو انتظار می رود تا به اجرای این کار سرعت بخشد و کار اکتشافی این معدن را سریعا به اتمام برساند و تا میزان ذخیره قطعی مشخص شود و با ایجاد کارخانه های فرآوری در منطقه  اشتغال زایی خواهیم داشت. 


دکتر حاتمی با تاکید بر اینکه سرعت بخشیدن به ساماندهی معدن آلبلاغ باید به یک مطالبه ملی تبدیل شود گفت: از مسئولان استان و شهرستان و به ویژه نمایندگان مجلس می خواهیم تا مطالبه گری کنند و از وزارت صمت پیگیری کنند تا ایمیدرو به اجرای تعهدات خود سرعت دهد.

 

عین الله حاتمی افزود: تا کنون ۸ نفر از هم استانی ها جان خود را در این زمیته از دست داده اند، افزود: از 29بهمن حادثه مسلحانه معدن 360 نیروی امنیتی به ویژه از نیروهای انتظامی در منطقه مستقر شده اند.


جانشین فرمانده سپاه در امور اقشار بسیج  تصریح کرد: آخرین در درگیری هفته اخیر بود که دلالانی با حضور در این منطقه هر کیلو از سنگ این معدن را به پنج تا هشت هزار از مردم میخرید و در کارخانه ها به پنجاه هزار تومان میفروشند. 

او افزود: با اینکه ایمیدرو عهده دار ساماندهی شده  اما فاز مطالعاتی آن خیلی دیر انجام شده است که مشکلاتی فراهم کرده است.


 حاتمی با بیان اینکه اگر صنایع فرآوری این معدن ایجاد شود  ظرفیت اشتغال‌زایی زیادی در این معدن همچنان صنایع بزرگ در استان وجود دارد. گفت: باید از ظرفیت و ثروت های  هم چون معدن البلاغ در استان با ایجاد راهکارهای مناسب به نحوه درست مدیریت و ساماندهی شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار