خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مسئول اردویی و راهیان نور سپاه فجر فارس خبر داد:
مسئول اردویی و راهیان نور سپاه ۵ فارس از آغاز راهیان نور دانش آموزی در بستر فضای مجازی از پنجم اسفند ماه خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۳۲۵۶
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

سيد اميد حسینی مسئول اردوی راهیان نور سپاه فجر فارس در گفتگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه راهیان نور دانش آموزی امسال از پنجم اسفند ماه در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود، اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد که دانش آموزان از این برنامه عظیم فرهنگی محروم نمانند.

وی گفت: این برنامه در سامانه شاد آموزش و پرورش برگزار شده . هم به صورت لایو و هم فیلم‌های ضبط شده، دانش‌آموزان می‌توانند از آن بهره بجویند.

 به گفته حسینی، این اردوی مجازی در دو بازه زمانی برای دوره‌های دانش‌آموزی پسران در روزهای ۱۰ و ۱۱ اسفند، و 12 و 13 اسفند برای دوره دانش‌آموزی دختران برگزار می‌شود.

مسئول اردویی و راهیان نور سپاه فجر فارس تصریح کرد: دانش‌آموزان در اردوی راهیان‌نور مجازی، از پنج منطقه عملیاتی دفاع مقدس دیدن خواهند کرد.

 معراج شهدا، فکه، شلمچه، علقمه، و یادمان شهدای فتح‌المبین، از مناطقی است که به گفته حسینی، دانش‌آموزان در اردوی راهیان‌نور مجازی امسال از آنجا دیدن خواهند کرد.

 حسینی افزود: در ادامه این اردوی مجازی، برنامه‌ریزی شده که دانش‌آموزان کارت‌خواست‌هایی که از قبل تهیه شده را انجام داده و در سامانه بارگذاری کنند که به 30نفر از برترین کارها، 30 ساعت هوشمند تقدیم می‌شود.

وی ادامه داد: در پایان این اردو، دانش‌آموزان با "مکتب حاج قاسم" آشنا خواهند شد، که آخرین مرحله از راهیان‌نور دانش‌آموزی این موضوع است.

به گفته وی، در ۲۰ اسفند که روز ملی راهیان‌نور است، آیین اختتامیه این دوره برگزار خواهد شد.

 مسئول اردویی سپاه فجر فارس در ادامه با بیان اینکه این اردوها به صورت متمرکز کشوری در سامانه شاد برگزار می‌شود، تصریح کرد: هر استان باید این اردو را به صورت مجزا برگزار کند و در استان فارس علاوه بر برنامه جامع مرکزی استان، ۵ شهرستان ديگر هم به صورت مجزا در روزهای ۱۶ تا ۱۹ اسفند ماه اين برنامه مجازی را برگزار می‌کنند.

 شهرستان‌های لار، آباده، جهرم، شیراز، و داراب، پنج شهرستاني هستند که راهیان‌نور مجازی را به صورت مجزا برگزار خواهند کرد.

 وی در تشریح برنامه‌های دو روزه راهیان نور گفت: در روز اول از ساعت ۹ تا 9:15 دقیقه صبح، دیدار از معراج شهدا، ۱۰ تا ۱۰:۱۵ یادمان شهدای شلمچه، و ۱۱ تا 11:15 دقیقه یادمان شهدای فکه به صورت مجازی بازدید خواهد شد؛ روز دوم هم ۹ تا 9:15 دقیقه یادمان علقمه، 10 تا ۱۰:۱۵ یادمان شهدای فتح‌المبین، و ۱۱ تا 11:15 دقیقه، مرقد مطهر شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان زیارت خواهد شد.

حسيني با تأکيد براينکه در  این روزها، مدارس متوسطه دوم تعطیل هستند، تصريح کرد: اين اردوي راهیان نور، اختصاصی کلاس های نهم و دهم و دوازدهم هنرستان است؛ اگرچه دانش آموزان و اقشار دیگر هم جهت شرکت در این اردوی مجازی آزاد هستند.

مسئول اردويي و راهيان نور سپاه فجر فارس با بيان اينکه به دنبال این هستیم که در صورت وضعیت سفید خوزستان، در ایام نوروز پذیرای راهیان‌نور خانوادگی در مناطق جنگی جنوب کشور باشیم؛ ادامه داد: اما در صورت سفید نشدن وضعیت کرونایی خوزستان، برنامه‌ریزی می‌کنیم که همه اقشار به خصوص دانشجویان در ایام تعطیلات نوروز، بتوانند با استفاده از بستر فضای مجازی، از این ظرفیت عظیم فرهنگی استفاده کنند.

انتهاي پيام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها