نیاز امروز جامعه ما این است که این ارزش‌ها را حفظ کنیم و در برابر هجمه های دشمن، از ابعاد مختلف دفاع مقدس و شهدا درس بگیریم.
کد خبر: ۹۳۲۳۲۶۰
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار عباس مطهری فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در برنامه صبح بخیر شبکه سه گفت: راهیان نور به فرموده مقام معظم رهبری مدظله العالی «فناوری استخراج گنج دفاع مقدس و زیارت با معرفت است» و «دفاع مقدس نقطه اوج افتخارات مردم ایران است» و ما وظیفه داریم این نقطه اوج را حفظ کنیم و در هشت سال دفاع مقدس چهره هایی وجود دارد که قهرمان ملی و بعضا فرا ملی هستند که معرفی و بزرگداشت یاد و خاطره این بزرگ مردان ضرورت دارد.

وی افزود: نیاز امروز جامعه ما این است که این ارزش‌ها را حفظ کنیم و در برابر هجمه های دشمن، از ابعاد مختلف دفاع مقدس و شهدا درس بگیریم که چگونه در برابر مشکلات ایستادگی کنیم و کارها را به پیش ببریم. در دفاع مقدس هجمه جهانی بر ملت ایران شد و ملت ایران دست خالی ایستاد و نگذاشته دشمن به اهداف خود برسد بلکه ایران بود که به اهداف بزرگی دست پیدا کرد این حرکت جهادی و انقلابی مردم در دفاع مقدس بی نظیر بود و به دشمن اعتماد نکردیم و تبعیت از ولایت خودش را در دفاع مقدس نشان داد و به جوانان اعتماد شد.

سردار عباس مطهری بیان داشت: با توجه به شیوع  ویروس کرونا که باعث تعطیلی خیلی از برنامه ها در کشور شد در موضوع راهیان نور سعی شد که از تهدید کرونا عبور شود و اولویت راهیان نور، آموزش و پرورش قرار گرفت و راهیان نور مجازی دانش آموزی شروع شد و در حال برگزاری است و تا نوروز هم ادامه دارد و شیوه کار بر این است که گروههایی تولید محتوا با رعایت پروتکل های بهداشتی در یادمان ها و زیارتگاه های دفاع مقدس حضور پیدا می کنند و به صورت زنده و تولیدی از شبکه شاد و زیرساخت های موجود برنامه های خود را ارائه می کنند.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج تاکید کرد: برای ۲۰ اسفندماه روز ملی راهیان نور برنامه های مختلفی در بستر مجازی تدارک دیده شده و برای ایام نوروز هم برنامه ها در دست تدوین است و از مردم و علاقه مندان دفاع مقدس و راهیان نور درخواست می کنم در روز ۲۰ اسفند در فضای مجازی همچون اربعین حسینی فعالیت داشته باشند و صدا و سیما نیز درخواست می شود که برنامه های مختلفی در بستر راهیان نور در ایام نوروز برای مخاطبان داشته باشد .

سردار مطهری یاد آور شد: راهیان نور در آموزش و پرورش یک کار تربیتی است و متولی کار تربیتی آموزش و پرورش با محوریت معلم می باشد و امسال برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس معلم را محور قرار دادیم که بیشترین ارتباط دانش آموز با معلم است‌.

وی یادآور شد: دفاع مقدس خود یک فناوری نرم بود چرا که قدرت دفاعی ما به ظاهر  خیلی از دشمن کمتر بود ولی به فضل الهی پیروز شدیم و از این فناوری نرم در موارد مختلف مثل سیل، زلزله، مدافعان حرم و غیره استفاده می کنیم و همه متخصصین هنری کارشناسان کمک کنند که فناوری راهیان نور محقق شود که بتوانیم هم این فرهنگ دفاع مقدس را حفظ کنیم و هم به نسل آینده انتقال دهیم.

موضوع راهیان نور از گردشگری جدا است راهیان نور زیارت هست و گردشگری سیاحت در عین حال که نقاط مشترک زیادی دارند اما تفاوت هایی نیز با هم دارند و در راهیان نور به بخش زیارت توجه می شود که در یادمان ها به زیارت شهدا می رویم و مقام معظم رهبری مدظله العالی می فرمایند" ملائکه الهی به خاک شلمچه تبرک می جویند" 

ارسال نظرات