پهپاد تهاجمی جدید روسیه علیه تروریست های سوریه

روسیه پهپاد تهاجمی جدید خود به نام «اوریون» را با حمله به مراکز تروریست ها در سوریه در میدان رزم واقعی آزمایش کرد.
کد خبر: ۹۳۲۳۲۷۵
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، روسیه پهپاد تهاجمی جدید خود به نام «اوریون» را با حمله به مراکز تروریست ها در سوریه در میدان رزم واقعی آزمایش کرد.

شبکه تلویزیونی روسیه۱ روز دوشنبه، صحنه هایی از حمله پهپاد اوریون به مراکز تروریست ها در سوریه را نشان داد. در فیلمی که از بکارگیری این پهپاد در سوریه پخش شد، اقدامات تجسسی، یافتن هدف با استفاده از سیستم اپتیکی ویژه برای حمله و هدف گیری و حمله با موشک نشان داده شد.

در جریان تهاجم پهپاد روسی به مراکز تروریست ها در سوریه شماری از آنها کشته شدند که در گزارش رسانه روسی آماری در این مورد اعلام نشد.

در گزارش گفته شد که پهپاد اوریون نخستین پهپاد روسی از طبقه بندی MALE (میان و دور پرواز) است و در سطح جهانی پهپاد آمریکایی پرداتور رقیب آن محسوب می شود.

پهپاد اوریون به سیستم های ماهواره ای و هومینگ لیزری مجهز شده و برای حمله به وسایل نقلیه زره پوش سبک و پرسنل دشمن طراحی شده است.

وزارت دفاع روسیه در دسامبر سال ۲۰۲۰ برای اولین بار هواپیمای بدون سرنشین “اوریون” را در نسخه ای تهاجمی نشان داد. روسیه پس از جنگ ۴۴ روزه قره باغ که جمهوری آذربایجان از پهپادهای ضربتی و تجسسی استفاده کرد و سیستم های روسی جنگ الکترونیکی در اختیار ارتش ارمنستان کارایی بالایی نداشتند به توسعه ناوگان پهپادهای رزمی خود توجه خاص می کند.

روز ۲۷ دی ماه سال جاری پهپاد سنگین تهاجمی روسی به نام «آخوتنیک-بی» ( شکارچی) نخستین بمب خود را در اولین پرواز آزمایشی پرتاب کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری روسی تاس در این مورد خاطرنشان کرد که ساخت پهپاد تهاجمی آخوتنیک-بی توسط طراحان و مهندسان روسی به سرعت جریان دارد و از برنامه زمانی تنظیم شده برای تکمیل آن جلوتر افتاده است و حتی موضوع تکمیل پیش از موعد این طرح مهم نظامی مطرح است.

«سرگی چِمِزوف» مدیر عامل شرکت ساخت اداوات نظامی «روستِک» به تازگی به خبرنگاران گفت که وزارت دفاع روسیه از شرکت‌های صنایع نظامی داخلی تقاضا کرده که به تولید پهپادهای تهاجمی سرعت ببخشند.

چمزوف در پاسخ به روزنامه‌نگاران که پرسیدند چه زمانی در روسیه تولید انبوه پهپادهای تهاجمی آغاز خواهد شد، گفت: ما حامل‌های خود را داریم، در این حوزه تنها «روستک» فعالیت نمی‌کند، بلکه کارخانه هواپیماسازی غیرنظامی «اورال» و شرکت «کرونشتات» نیز هستند.

خبرگزاری «تاس» در خبر دیگری روز ۲۰ آذر ماه در این ارتباط نوشت: تقریبا یک ماه پیش مناقشه نظامی در «قره باغ» رخ داد که در نتیجه آن هفت منطقه و همچنین بخشی از جمهوری خودخوانده قره باغ تحت کنترل جمهوری آذربایجان درآمد. به نظر برخی از رسانه‌های جهان یکی از عوامل برتری نظامی این کشور بر ارمنستان استفاده گسترده از پهپادهای «بایراکتار» (Bayraktar) و «هاروپ» (Harop) محصول ترکیه و اسراییل بود.

این در حالی است که ارتش روسیه امروز پهپادهای تهاجمی تولید انبوه را در ترکیب خود ندارد.

ارسال نظرات