نماز در ادارات باید باکمیت و کیفیت بسیار بالایی برگزار شود

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: نماز در ادارات باید باکمیت و کیفیت بسیار بالایی برگزار شود .
کد خبر: ۹۳۲۳۲۸۷
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی  امروز در کارگاه آموزشی دانش افزایی شورای اقامه نماز دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت نفت در لرستان با بیان اینکه تلاش در راستای  محرومیت‌زدایی بسیار ارزشمند و لازم است افزود: اینکه اقتصاد و فرهنگ ما در اختیار سیاست بازان نباشد بلکه سیاست در خدمت اقتصاد و فرهنگ باشد و بر سیاست باید اخلاق و دین حاکمیت  داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: هر جا مشاهده کردیم در جایی موفق نبوده‌ایم به این دلیل است که اقتصاد و فرهنگ را افرادی به دست گرفته‌اند که سیاست بازی کردند، البته سیاست لازم است ولی اینکه فرهنگ و اقتصاد را در اختیار سیاست بازان قرار دهیم و به این دو مقوله نگاه باندی و جناحی داشته باشیم موفق نمی‌شویم.

وی بیان کرد: در هر کجا مدیریت جهادی مبتنی بر کتاب و سنت به این معنا که با تمام توان برای رسیدن به اهداف سازمانی در پیش گرفته‌ایم و همچنین صحت، دقت و سرعت را نیز در نظر بگیریم همواره موفق بوده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با بیان اینکه هر کجا مدیریت جهادی بر پایه کتاب و سنت نبود کار یا انجام نشد و یا اینکه از مسیر خودش منحرف شد گفت: خصوصی سازی با هدف تحول در تولید و اشتغال ایجاد شد ولی متاسفانه به دست ویژه خواران افتاد.

وی تصریح کرد: چنانچه همه مسیر را از جهت اقتصاد و خدمت رسانی درست حرکت کرده باشیم ولی همراه با آن فرهنگ و تدین را در جامعه گسترش نداده باشیم به آن چیزی که جامعه غرب به آن مبتلا است گرفتار می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه  نماز به عنوان عالی ترین شیوه پرستش در همه ادیان آسمانی وجود دارد خاطر نشان کرد: در اسلام شرایط و اجزای نماز متفاوت با سایر ادیان است ولی اصل آن در همه ادیان به یک شکل است و باید جهت گسترش فرهنگ نماز خرد جمعی را به کار بگیریم .

وی با بیان اینکه نماز پرچم دین، معراج مومن و وسیله تقرب الهی است اظهار داشت: نماز در ادارات باید با کمیت و کیفیت بسیار بالایی برگزار شود ولی از جهت کمیت شاهد هستیم در برخی ادارات تعداد نماز گزاران حاضر در نماز خانه  هنگام نماز با تعداد کارکنان تناسب ندارد .

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: در راستای ترویج نماز باید شیوه ه‌ای درست را استخراج کنیم و در همین راستا باید  به دنبال علاقه جوانان برویم و سعی کنیم آنها را به سمت و سوی نماز بکشانیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه توجه، نتیجه و برقراری ارتباط با خدا بسیار اهمیت دارد عنوان کرد: بر اساس روایات وقتی شخصی در نماز توانست با توجه کامل با خداوند ارتباط برقرار کند این شخص مورد توجه خداوند قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در بسیاری از ادارات و سازمان‌ها در بحث نماز ساختارها خوب تعریف شده است بر همین اساس باید به گونه‌ای بهره‌برداری کنیم که نتیجه مطلوب از این ساختارها را کسب کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات