تبریز- امام جمعه تبریز گفت: عقب نشینی آمریکا از مواضع ضد ایرانی دولت ترامپ بعد از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان در ۲۹ بهمن نشان داد که راهبرد مقاومت و وحدت کلمه دشمنان را ناکام خواهد گذاشت.
کد خبر: ۹۳۲۳۳۰۶
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام  آل هاشم در دیدار با جمعی از خانواده شهدا و علمای بخش لیلان شهرستان ملکان افزود: عقب نشینی آمریکا از مواضع ضد ایرانی دولت ترامپ بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قهرمان آذربایجان در ۲۹ بهمن نشان داد که راهبرد مقاومت و وحدت کلمه دشمنان را ناکام خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: دولت بایدن تصمیمات دولت قبلی آمریکا را برای فعال کردن مکانیزم ماشه و بازگشت تحریم لغو کرده است البته دیگر حرف‌های سران دولت مستکبر آمریکا را در خصوص برجام  قبول نمی‌کنیم، چون از این به بعد اقدام در برابر اقدام خواهد بود، اگر تحریم‌ها را بردارند ما هم اقداماتی خواهیم کرد.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه طبق آیات قرآنی و روایات دینی به مومنین وعده داده شده است که اگر شما به خدا کمک کنید خدا نیز به شما کمک خواهد کرد، افزود: منظور از کمک ما به خداوند کمک به حفظ و احیای دین و شعائر خدای متعال است.

وی اضافه کرد: انسان از طرق مختلف می‌تواند به دین خدا کمک کند که یکی از این راه‌ها بهره مندی از زبان و لسان است که امر به معروف و نهی از منکر هم مهمترین مثال بارز در این زمینه است.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: امام راحل در جریان انقلاب اسلامی توپ و تفنگ در دست نداشت بلکه با اتکا به همین عنصر لسان و با بیان و نطق‌های خود جمعیتی عظیم را با خود همراه کرد که تمام ابرقدرت‌های جهان در مقابلش زانو زدند.

وی کمک جانی را دومین راه کمک مومنان به خدا و دین خدا دانست و گفت: از صدر اسلام تاکنون و به خصوص در طول دوران دفاع مقدس بسیاری از مومنین با فدا کردن جان خود در راه دین به ماندگاری و زنده شدن آن کمک کردند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه در حال حاضر هم  جهاد مالی را در شرایط کرونایی مشاهده می‌کنیم، گفت: این شرایط همان جایی است که اگر خیران و کمک‌های مردمی نبود، بسیاری از خانواده‌های آسیب پذیر در تنگنای شدید مالی و معیشتی قرار می‌گرفتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها