عبدی گفت: برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی در مهر ماه سال ۹۸ منشا خیرات و برکات فراوانی برای مردم و جامعه داشت و احیاگر فرهنگ دفاع مقدس، جهاد و ایثار در جامعه بود.
کد خبر: ۹۳۲۳۳۲۴
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ حجت‌الاسلام «ماشاالله عبدی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله در دیدار با حجت‌الاسلام حمیدرضا محمدیاری رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: مسئله حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جدای از اینکه یک مسئله بسیار با اهمیت و ضروری برای نسل آینده است یک کار مقدس و حیاتی محسوب می شود.

وی افزود: دفاع مقدس به اندازه سال ها حرف برای گفتن دارد و امروز باید به مسائلی که کمتر پرداخته شده و مغفول مانده بیشتر توجه شود که یکی از آنها نقش مهم روحانیت در دفاع مقدس است.

عبدی اظهار کرد: امروز فرماندهان بزرگ دفاع مقدس و شهدایی همچون شهید سلیمانی به خوبی نقش اثرگذار روحانیت در دفاع مقدس را بیان کردند و این نشان از این دارد که خود آنها این نقش اثرگذار را به وضوح دیده اند و لذا باید به تبیین آن اهمیت داد.

وی با بیان اینکه وجود شهدای روحانی در انقلاب اسلامی افتخار بزرگ جامعه روحانیت است، افزود: روحانیت با تاسی از اهل بیت(ع) همواره در طول این چهل و دو سال در میدان بوده و در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده است.

عبدی با اشاره به اینکه افرادی که امروز در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فعالیت می کنند با توجه به اهمیتی که این کار برای نسل آینده دارد در واقع کارشان جهاد فی سبیل الله است،گفت:روز به روز باید این کار را توسعه دهند و با قوت آن را دنبال کنند و امروز جایگاه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در کشور جایگاه قابل قبولی است و همه باید برای جهانی کردن فرهنگ دفاع مقدس ، فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم و از همه ظرفیت ها به کار گیری کنیم.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با پیشکسوتان دفاع مقدس در ۳۱ شهریور سال جاری،بیان کرد: این دیدار ابعاد دیگری از کار در حوزه دفاع مقدس را برای همه باز کرد و باید به بیاناتی که معظم له در این روز مهم داشتند بیش از گذشته توجه شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله  با تأکید بر اینکه دفاع مقدس و مولفه مهم شهدا و رزمندگان همچون گنج گران بهایی هستند که می توان برای دویست سال آینده برداشت های محتوایی از آنها داشت و استفاده و استخراج کنند و نسل های آینده بتوانند از آن بهره برداری کنند،افزود: شهدای مدافع حرم تربیت شدگان فرهنگ دفاع مقدس هستند و این ها علیرغم اینکه مقطع جنگ هشت ساله را ندیدند اما در رفتار جهادی، انقلابی، ازخودگذشتگی و ایثار پیشتاز هستند و این نشان از کارآمدی فرهنگ دفاع مقدس دارد.

وی بیان کرد: دفاع مقدس برای همه نسل ها قابل استفاده است و لذا باید هنر این را داشته باشیم که از این گنج گران بها به خوبی استفاده کنیم و خوشبختانه امروز در نسل جدید علاقمندی خوبی به فرهنگ دفاع مقدس دیده می شود و باید آن را به خوبی هدایت کرد.

عبدی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی در مهر ماه سال ۹۸ بیان کرد: کنگره شهدای استان منشا خیرات و برکات فراوانی برای مردم و جامعه داشت و احیاگر فرهنگ دفاع مقدس، جهاد و ایثار در جامعه بود.

وی خاطر نشان کرد: بیانات راهبردی و کلیدی مقام معظم رهبری در دیدار با ستاد کنگره شهدای استان نقشه راه برای ادامه فعالیت های کنگره شهدای استان مرکزی است و خوشبختانه بعد از برگزاری اجلاسیه نهایی کار کنگره متوقف نشده و با قوت ادامه خواهد داشت چراکه مطالبه مهم مقام معظم رهبری ادامه با قوت کارها بود و باید به آن توجه داشت.

انتهای پیام./ 

ارسال نظرات