دبیر کمیته پشتیبانی مردمی کنگره 4هزار شهید استان یزد خبرداد؛

کمک14میلیاردی بازاریان یزدی به عشق شهدا

دبیر کمیته پشتیبانی مردمی کنگره 4هزار شهید استان یزد گفت: فعالیتهای این کمیته با هدف خدمت رسانی به قشر ضعیف استان در قالب 35برنامه شاخص انجام شده است.
کد خبر: ۹۳۲۳۳۸۶
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمد اسلامی  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه اصناف و بازاریان یزدی پیشقراولان خدمت رسانی به اقشار ضعیف بوده اند اظهار داشت: بازاریان واصناف استان به واسطه کرونا و محدودیت‌هایی که به واسطه آن ایجاد شد خسارت‌هایی را متحمل شدند، اما به واسطه ارادت و عشقی که به شهدا داشتند کمک‌های فراوانی به اقشار ضعیف استان انجام دادند.

وی ادامه داد: از زمان تشکیل این کمیته تاکنون بالغ بر ۷ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان توسط بازاریان استان تهیه و تحویل خانواده‌های ضعیف گردیده که ارزش تقریبی آن حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال است.

رئیس بسیج اصناف استان با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که به واسطه برگزاری کنگره ۴ هزار شهید استان توسط این کمیته صورت گرفته توزیع ۴۰ هزار غذای گرم در میان خانواده‌های محروم ومستضعف بوده است، تصریح کرد:تهیه و توزیع ۵۰۰ جفت کفش و ۲۰۰ دست لباس توسط صنف پوشاک استان به نیت شهدا در بین خانواده‌ها توزیع شده است.

اسلامی در ادامه با اشاره به طرح " یک کاسب، یک دانش آموز" ابراز داشت: در قالب این طرح که با استقبال اصناف وبازاریان استان یزد روبه رو بوده هر کاسب هزینه تحصیل یک دانش آموز بی بضاعت را بر عهده گرفته که تاکنون سرپرستی ۴۰۰ دانش آموز توسط کاسبان یزدی انجام شده است.

وی توزیع ۱۵۰۰ بسته بهداشتی وتوزیع ۳۰ هزار ماسک سه لایه در میان خانواده‌های نیازمند را یکی دیگر از اقدامات کمیته پشتیبانی مردمی کنگره ۴ هزار شهید استان یزد ذکر وخاطرنشان کرد: در ایام اربعین، حدود ۲ هزار لباس پزشکی توسط بازاریان یزدی تهیه وبرای بیمارستان‌های عراق ارسال شد.

اسلامی با بیان اینکه در ایام کرونا که بسیاری از بیمارستان‌ها با مشکل ونتیلاتور مواجه بودند و قیمت این دستگاه به شدت افزایش یافته بود ۵ دستگاه ونتیلاتور توسط اتحادیه طلا و جواهرات استان به ارزش ۱ میلیارد ونیم تهیه و به بیمارستان‌ها تحویل داده شد اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات این اتحادیه، پرداخت بدهی سه زندانی به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان بوده، اهدا یک هزار کارت یکصد هزار تومانی هدیه برای کادر درمان و اهدا یک هزار کارت یکصد هزار تومانی برای دانش آموزان بی بضاعت استان بوده است.

رئیس بسیج اصناف استان یزد یکی دیگر از اقدامات این کمیته در راستای ارائه خدمت به قشر ضعیف جامعه را طرح "رزق شهید " ذکر و تصریح کرد: در قالب این طرح که باهمکاری اتحادیه نانوایان استان انجام شد یک تن آرد تهیه وبرای خانواده‌های نیازمند طبخ نان انجام شد.

وی با ذکر توصیه آیت الله سید کاظم مدرسی مبنی بر توزیع میوه در میان خانواده‌های نیازمند گفت: در همین زمینه ۳ تن میوه توسط اتحادیه میوه وتره بار تهیه ودر قالب بسته‌های معیشتی در میان خانواده‌ها توزیع شده است.

محمد اسلامی دبیر کمیته پشتیبانی مردمی کنگره ۴ هزار شهید استان یزد در پایان تصریح کرد: در ایام کرونا بسیاری از اصناف خود دچار مشکلاتی شده بودند که طی تفاهم نامه‌ای با یکی از بانک‌های استان، وام ده میلیون تومانی به آن‌ها اهدا وهمچنین برای ۵۰۰ کاسب نیز بسته‌های معیشتی به ارزش ۲۰۰ هزارتومان تهیه و توزیع شد.

در ادامه این نشست محمد جواد رامشک رئیس کمیته نظارت وبازرسی کنگره ۴ هزار شهید استان یزد در سخنان کوتاهی با بیان اینکه هدف این کمیته تقویت وبهبود عملکرد کمیته‌های ۲۲ گانه کنگره بوده است اظهار داشت: وظیفه این کمیته بازرسی، نظارت وارزیابی کمیته‌های کنگره بوده که خوشبختانه با تعاملاتی که انجام شده این هدف محقق گردیده است.

رامشک تسریح کرد: پارامتر‌های ارزیابی کمیته‌ها کاملا مشخص وامتیاز بندی مربوط به ان انجام و به کمیته‌ها ابلاغ شده و سعی شده با برگزاری نشست‌هایی روسا ودبیران کمیته‌ها را به طور کامل نسبت به شرح وظایف خود آشنا و مشکلاتی که برای طی کردن مسیر داشته اند برطرف شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات