خبرهای داغ:
سرلشکر صفوی عنوان کرد:

تبیین و انعکاس مظلومیت و حقانیت ملت ایران و انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی گفت: هدف همایش مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس تبیین و انعکاس مظلومیت و حقانیت ملت ایران و انقلاب اسلامی در جنگ تجاوزکارانه رژیم بعثی عراق علیه ملت بزرگ ایران است.
کد خبر: ۹۳۲۳۴۲۰
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبر خبرگزاری بسیج، سردار سرلشکر «سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس که صبح امروز (سه‌شنبه) در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، به دریافت ۱۰۰ مقاله علمی پژوهشی در این همایش علمی پژوهشی اشاره کرد و اظهار داشت: فلسفه برگزاری این همایش در ۴۰ سالگی دفاع مقدس و در اولین سالگرد شهادت سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران ایشان، تبیین و انعکاس مظلومیت و حقانیت ملت ایران و انقلاب اسلامی در جنگ تجاوزکارانه رژیم بعث صدام‌حسین تکریتی علیه ملت بزرگ ایران است.

وی زمینه‌سازی جهت پیگیری مطالبات حقوقی بین‌المللی ملت، دولت و قوه قضائیه ایران از حامیان و شریکان بین‌المللی و منطقه‌ای رژیم بعث صدام در تجاوز علیه ایران را هدف دیگر این همایش عنوان و تصریح کرد: برخی کشورها با کمک‌های سیاسی، حقوقی، مالی، اطلاعاتی، واگذاری مواد و تجهیزات و انواع سلاح‌های شیمیایی، این رژیم جنایتکار را در ارتکاب به اقدامات جنایتکارانه نسبت به دولت و ملت ایران و حتی ملت عراق کمک کردند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی گفت: شهادت پنج هزار نفر از کودکان و زنان ایرانی در جریان حملات شیمیایی، نتیجه حمایت برخی کشورهای غربی و منطقه‌ای از رژیم صدام بود.

سرلشکر صفوی در ادامه سرفصل‌های مطالعاتی بین‌المللی نخستین همایش بین‌المللی مطالعات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس را در شش بند تشریح کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها