سردار حاج حسین یکتا در سی سخت عنوان کرد:

2000 خانه باید در سی سخت ساخته شود/ چادر پاسخگوی نیاز سی سختی ها نیست

مدیر بنیاد کرامت امام رضا (ع) به منظور امداد رسانی و ارزیابی از شهر زلزله زده سی سخت وارد این شهر شد.من فکر نمی کنم با چادر این قضیه را جمع کرد باید برای اسکان کانکس در نظر گرفته شود،باید آمار ها دار آورده شود،
کد خبر: ۹۳۲۳۴۳۰
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, سردار حسین یکتا در جمع گروه های جهادی وارد شده به شهر زلزله زده سی سخت گفت؛ آنچه می بینیم و باعث دلگرمی است حضور نیروهای جهادی، بسیجی و سپاه در بین مردم است،و ما باید به فکر ساختن ۲هزار خانه باشیم.

 وی ابراز داشت: نباید مردم را رها کرد چون بعد از شلوغی ها همه می روند و کارها روی زمین می ماند و به وعده ها عمل نمی شود، پس باید به فکر اساسی باشیم و اینجا باید به کمک موسسات خیریه و خیرین نیاز به پول هست،و باید یک برنامه ریزی برای یک کار چند ماهه داشته باشیم و در ایام نوروز یک برنامه ریزی شود که راهیان نور کشور را به سی سخت بیاوریم .

 یکتا اذعان داشت: به کمک سپاه و بسیج،هلال احمر و مردم یک قرار گاه بزرگ راه اندازی شود و از طریق رسانه ملی و از ظرفیت آن استفاده  می کنیم، و اینکه بعضی گفته اند این خانه خسارت جزئی دیده است و چیزی نیست اینطور نیست و باید لودر پای آن گذاشت و آن را تخریب کرد.

نماینده آستان قدس رضوی افزود؛من فکر نمی کنم با چادر این قضیه را جمع کرد باید برای اسکان کانکس در نظر گرفته شود،باید آمار ها دار آورده شود، و خودمان را آماده کنیم چه از طریق رسانه ملی و چه از طریق یک تیم حرفه ای در فضای مجازی این ظرفیت را در بین مردم ایجاد کنیم که پای کار بیایند و گروههای جهادی نیز باید مطالبه گری کنند، و قولهای که  نهادها و ارگانها داده اند مطالبه کنند که به قول و وظیفه خود عمل کنند.

ستار هدایتخواه  رئیس جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت:این زلزله باعث شد که استعداد ها شکوفا شود و ما باید آمادگی های لازم را کسب کنیم.

وی گفت؛حدود ۳هزار خانوار در شهر سی سخت وجود دارد و این مردم در حادثه سقوط هواپیمای یاسوج و تهران سنگ تمام گذاشتند، و بعد از سه سال یک اتفاق برای خود مردم سی سخت پیش امد، و طبق اخرین آماری که داده اند ضمن اینکه آمار غلط های نیز گزارش شده است، ولی طبق اخرین آماری که ما دریافت کرده ایم۱۲۰۰ خانه تخریب شده اند و تعدادی نیز خسارت جزئی دیده اند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود؛بعضی از خانه های آسیب میلیاردی دیده اند و اگر دولت هم وام دهد مردم توان پرداخت وام را ندارند،حضور نیروهای جهادی در خانه های مردم باعث شد تا درد مردم تا حدودی تسکین شود،۲۰ میلیون تومانی که بصورت بلاعوض  هست باید پرداخت شود،و حدود۱۲۰۰ کانکس نیز برای اسکان موقت در نظر گرفته شود و بقیه نهادها نیز باید پای کار  بیایند  تا زود قضیه جمع شود.

هدایت خواه در ادامه  ابراز داشت: اسکان موقت باید زودتر انجام شود و با حضور نیروهای جهادی و تلاش شبانه روزی و حضور پررنگتر سی سخت دوباره ساخته شود و به گونه ای نباشد کار رها شود که مردم نگران باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات