رییس بسیج جامعه پزشکی استان البرز با اشاره به احتمال سیر صعودی درگیری هموطنان به ویروس کرونا، گفت: بیشتر مراکز درمانی و بیمارستان های استان آمادگی پذیرش و بستری بیماران کرونایی را دارند.
کد خبر: ۹۳۲۳۴۷۷
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ازکرج ،علی جمال محمدی  مسئول بسیج جامعه پزشکی استان البرز   افزود: در زمان حاضر فقط ۲ مرکز درمانی آموزشی امام علی (ع) و بیمارستان کوثر کرج در استان به بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص دارد.

وی در ادامه به تداوم وضعیت کرونایی در کشور و موج چهارم این بیماری اشاره کرد و اظهار داشت: این روند در البرز هم بی تاثیر نبوده که دلیل اصلی آن عدم رعایت و کاهش ضریب رعایت پروتکل های بهداشتی در آحاد جامعه می باشد که در نتیجه آن این روزها شاهد افزایش تعداد مراجعین، بیماران مبتلا و فوتی ها هستیم.

وی با بیان اینکه این روند در بعضی از استان ها شدت بیشتری دارد، گفت: این وضعیت در البرز هم منجر شد به اینکه بیشتر شهرستان هایی که در وضعیت آبی قرار گرفته بودند در یک پروسه زمانی کوتاه از وضعیت آبی خارج و در وضعیت زرد قرار بگیرند.

جمال محمدی در ادامه به ورود کرونای انگلیسی به البرز و فوت سه بیمار در نتیجه این ویروس اشاره کرد و افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد که این سه نفر بومی استان نبوده و یا برای درمان و یا مسافرت به این استان آمده بودند ولی همین امر موجب بروز خطرات جدی برای هموطنان البرزی شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید رعایت بیشتری در پروتکل های بهداشتی انجام شود، تصریح کرد: در حوزه سلامت، آمادگی های مقابله با این بیماری بازبینی و ارتقا یافته و هر گونه اتفاقی در موضوعات پیش بینی در حوزه سلامت در دست بررسی است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان البرز با بیان اینکه تفاوت کرونای انگلیسی با کرونای قبلی شدت در میزان ابتلا و سرایت بیماری می باشد، اضافه کرد: از دیگر شاخصه های بارز این بیماری درگیری سنین جوانان جامعه به این ویروس می باشد که اهمیت موضوع را دوچندان کرده است.

وی ضمن ابراز امیدواری بر اینکه با رعایت پروتکل ها ابتلاها به حداقل برسد، گفت: استان البرز به عنوان استان پیشرو در حوزه مبارزه با کرونا در طی بازه زمانی ماه های گذشته توانست خود را حفظ کند به طوریکه بسیاری از مراکز درمانی در پذیرش و بستری بیماران کرونایی خدمات دهی داشتند.

جمال محمدی به اجرای طرح ویژه «تریاژ روبه جلو» اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح بخش خصوصی نیز درگیر مبارزه با کرونا شده است.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی، بیان داشت: با فعال شدن قرارگاه های جهادی شهید سلیمانی، سپاه با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی توانست بهترین اتفاق را برای شهروندان رقم بزند که همان به صفر رساندن فوتی های ناشی از کرونا در بعضی از روزها و کاهش ابتلا بوده است.

وی گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی بسیج و سپاه هر جا نیاز بود وارد شدند و هر جا وارد شدند شاهد اتفاقات خوبی بودیم که از جمله آن ها واکسیناسیون فلج اطفال و ریشه کنی این بیماری در کشور، پایش ها در حوزه های سلامت، اقتصادی و فرهنگی بوده است.

جمال محمدی شاخصه بارز طرح شهید سلیمانی را درگیر کردن مردم در اجرای طرح دانست و افزود: مردم در این طرح به صورت محله محوری و منطقه ای درگیر طرح شدند که با رصد خانه به خانه بیماری و ارایه آموزش های لازم به مردم، شاهد رقم زدن فرهنگ سازی خوبی در استان و کشور شدیم که در نهایت به کنترل بیماری در موج سوم منجر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها