رهبران معارض مصری جنبش ضد صهیونیستی تشکیل دادند

گروهی از رهبران معارض مصری تاکید کردند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مقدمه تشکیل ائتلاف سیاسی نظامی به رهبری رژیم صهیونیستی است تا کشور‌های سازشکار عربی به جای مقابله با این رژیم، از آن دفاع کنند.
کد خبر: ۹۳۲۳۵۰۱
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به نوشته پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی، شماری از رهبران معارضان مصری در کنفرانس «متحدون ضد التطبیع» (علیه عادی سازی روابط متحد هستیم) شرکت کردند که طی دو روز با حضور حدود پانصد شخصیت از کشور‌های مختلف عربی برای مخالفت با عادی سازی روابط بین برخی کشور‌های عربی و رژیم اشغالگر و حمایت از هماهنگ سازی تلاش‌ها با فلسطینیان برای تحقق مسئله به حق آن‌ها برگزار شد.
حمیدن الصباحی نامزد سابق ریاست جمهوری مصر نیز در این کنفرانس حضور داشت. از سوی دیگر، گروهی از رهبران معارض مصری، متفکران و اساتید دانشگاه با شرکت در این کنفرانس از تشکیل جنبش مقاومت در برابر صهیونیسم در مصر خبر دادند.
افرادی مانند عواطف عبدالرحمان استاد روزنامه نگاری دانشکده رسانه در دانشگاه قاهره، احمد الخمیسی ادیب مصری، امین اسکندر از رهبران ملی این کشور و محمد عبدالحکم دیاب نویسنده مصری عضو این جنبش هستند.
در بیانیه تأسیس این جنبش که در کنفرانس مطرح شد، آمده است: «منطقه عربی و مصر که در مرکز آن واقع شده است، با دوراهی و چالش‌های خطرناکی مواجه هستند که موجودیت و آینده آن‌ها را تهدید می‌کند. همان طور که طرح وارد کردن این کشور‌ها به تونل دردناک‌تر از پیمان کمپ دیوید، پیمان اسلو و.. از طریق طرح (به اصطلاح) معامله قرن و سپس عادی سازی روابط آغاز شد و این اقدامات به عنوان مقدماتی برای تشکیل ائتلاف سیاسی نظامی به رهبری رژیم صهیونیستی انجام می‌شود تا کشور‌های عربی (سازشکار) به جای مقابله با این رژیم، از آن دفاع کنند.»
این بیانیه افزود «این اوضاع دشوار و خطرناک ایجاب می‌کند همه افراد باوجدان ملی در مصر و دیگر کشور‌های عربی با این حمله استعماری که موجودیت ما را تهدید می‌کند، مقابله کنند. نباید در برابر یأسی که برای تثبیت آن تلاش می‌کنند، تسلیم شویم. آن‌ها سم پذیرفتن اشغالگری، تسلیم و بردگی را در ظرف‌های توهم رفاه به ما ارائه می‌کنند؛ آن هم در حالی که دروغین بودن این توهمات ثابت و نشانه‌های سم آن‌ها مشخص شده است. بحران‌ها در حال تشدید و تجاوزگری برای غارت مناطق و ثروت‌های بیشتری از کشور‌های ما در حال افزایش است. ما به جنگ و درگیری و از بین بردن وحدت با تکیه بر ادعا‌های نژادی، دینی یا مذهبی کشیده شدیم تا نابودی ما برای آن‌ها آسان شود.»
ارسال نظرات