رزمنده دوران دفاع مقدس:

فتح خیبر نخستین تجربه موفقیت آمیز عملیات آبی و خاکی است

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: اولین عملیاتی که بعنوان تنبیه متجاوز طراحی و اجراء شد، عملیات خیبر بود که بر اساس آن به سمت خاک دشمن هجوم صورت گرفت .
کد خبر: ۹۳۲۳۵۲۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، برادر بسیجی مجید ایزدیار در مراسم گرامیداشت سالگرد عملیات غرور آفرین خیبر با حضور رزمندگان دفاع مقدس و پیشکسوتان جهاد، ایثار و شهادت در حسینیه امام خمینی (ره) سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حاج ابراهیم همت، شهید حمید گلکار و شهیدان اینالو دلاوری های رزمندگان شهر کرج در عملیات خیبر را ستودنی توصیف کرد، افزود: سه راهبرد اساسی در دوران دفاع مقدس وجود داشت که عبارت است از مهار متجاوز، دفع متجاوز و مرحله سوم تنبیه متجاوز بود.

وی اظهار داشت: اولین عملیاتی که بعنوان تنبیه متجاوز طراحی و اجراء شد، عملیات خیبر بود که بر اساس آن به سمت خاک دشمن هجوم صورت گرفت .

وی خاطر نشان کرد: این عملیات آبی و خاکی در غالب سه محور اصلی شمالی جزیره مجنون محور میانی طلائیه و محور جنوبی پاسگاه زید طراحی و در تاریخ سوم اسفند سال 1361 با رمز محمد رسول الله (ص) عملیات آغاز شد.

پیشکسوت دفاع مقدس اولین حمله گسترده دشمن بعثی از سلاح شمیایی را در این عملیات عنوان کرد، اظهار داشت: آتش دشمن بسیار عظیم و حمله شیمیایی دشمن شرایط جنگ را خیلی سخت کرده بود اما فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر حفظ و نگه داری جزیره مجنون انگیزه اصلی رزمندگان اسلام برای مقاومت بود و ما در این عملیات توانستیم خسارت های بزرگی را بر دشمن بعثی وارد بکنیم .

ارسال نظرات
پر بیننده ها