خبرهای داغ:
دبیر دوم کمیسون امنیت ملی و سیاست‌های خارجی، گفت: به جای هرگونه اقدام خاصی علیه دولت باید به دنبال یکدستگی و همدلی باشیم.
کد خبر: ۹۳۲۳۵۲۶
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
هاجر چنارانی دبیر دوم کمیسون امنیت ملی و سیاست‌های خارجی و نماینده مردم نیشابور و فیروزه در گفتگو با خبرگزاری بسیج، در خصوص توقف اجرای پروتکل‌های الحاقی از سوی ایران، گفت: با توجه به بیانیه صادر شده توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران توقعات و ناراحتی‌هایی در مجلس به وجود آمد.

وی با اشاره به اعتراضات مجلس درباره‌ی این بیانیه اظهار داشت: مجلسی‌ها توقع داشتند که دولت در رابطه با این موضوع با مجلس هماهنگ باشد.

چنارانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری که فرمودند؛ بین دولت و مجلس یعنی بین آن کاری که دولت کرده و آن برداشتی که مجلس دارد، یک اختلاف نظری وجود دارد، این اختلاف نظر را باید حل کنند و نبایستی این اختلافاتِ این جوری را به حال خود رها کنند یا تشدید کنند و نشان‌دهنده‌ی دوصدایی باشد؛ نه، این‌ها قابل حل است و باید حل بکنند.
 
وی ادامه داد: دولت خودش را موظّف میداند به اینکه قانون را عمل کند، قانون هم قانون خوبی است. باید هم به دقّت عمل شود؛ و دو طرف در این زمینه با هم همکاری کنند که این عمل شود. این حالا اصل مسئله‌ی قانون. "" تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری برای این که یک صدای واحد از مجلس و دولت شنیده شود؛ من فکر می‌کنم که در این ماه‌های پایانی از خدمت این دولت را باید در تفاهم بگذرانیم.

دبیر دوم کمیسون امنیت ملی و سیاست‌های خارجی اظهار داشت: من فکر می‌کنم که دمقام معظم رهبری از عملکرد قانونی دولت در این راستا نارضایتی خاصی ندارند؛ چرا که ایشان فرمودند که دولت به قانون عمل می‌کند.
 
چنارانی با بیان این که مجلس توقع داشته که دولت در راستای اجرای پروتکل‌های الحاقی با مجلس مشورت کند تصریح کرد: در حال حاضر صدای مجلس ناراحت است؛ چرا که به یک نوعی مصوبات مجلس دور زده شده اند.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری همه باید در یک راستا حرکت کنیم تا بهترین راه را بیابیم.

دبیر دوم کمیسون امنیت ملی و سیاست‌های خارجی در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های الحاقی تصریح کرد: شرایط خاصی در این باره نوشته شده است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس در خصوص اختلافات دولت و مجلس گفت: رهبری فرمودند که دولت طبق قانون عمل می‌کند و این قانون هم قانون خوبی است. این به معنای این هست که نباید دو دستگی و اختلاف  به وجود بیاید.

چنارانی با بیان این که باید بیشتر به دنبال اتحاد باشیم؛ در پایان افزود: فکر میکنم که به جای هرگونه اقدام خاصی علیه دولت باید به دنبال یکدستگی و همدلی باشیم.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها