سلیمی گفت: با مقایسه بیمار فوت شده در اثر کرونای انگلیسی در بیمارستان مسیح دانشوری و بیمار بستری شده در شهرستان درگز، به این نتیجه رسیدیم که احتمالا ویروس جهش‌یافته انگلیسی وارد درگز شده است.
کد خبر: ۹۳۲۳۵۶۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
حمیدرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با ارائه توضیحاتی در خصوص معیار رنگ بندی کرونایی و اشاره به وضعیت آبی درگز از لحاظ شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: با توجه به اینکه فعلا بخش بیماران کرونایی درگز تعطیل بود و در ICU بیمارستان فقط یک نفر بیمار بستری است، به درگز رنگ آبی اختصاص داده شده است.

وی افزود: البته معنی این جمله آن نیست که منطقه درگز از لحاظ شیوع کرونا کاملا بی خطر باشد. هر روز و هر لحظه ممکن است با تغییر آمار بیماران بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا وضعیت درگز و به تبع آن رنگ بندی شهرستان به سمت زرد و نارنجی تغییر پیدا کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان درگز گفت: در شرایط آبی، طبق دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، تالار‌های پذیرایی مجاز هستند با ۳۰ درصد ظرفیت و با رعایت تمام نکات بهداشتی مراسمات خود را اجرا کنند؛ اما اگر وضعیت به سمت زرد و نارنجی تغییر کند تالا‌رها تعطیل خواهند شد؛ در این مساله شبکه بهداشت و مدیریت شهرستان هیچ دخالتی نداشته و فقط مجری هستند.

سلیمی تاکید کرد: با این وجود علاوه بر اینکه جلساتی با صاحبان تالار‌های شهرستان برگزار کرده لزوم رعایت نکات بهداشتی را به آن‌ها تاکید کرده ایم، همکاران و نیرو‌های بهداشت محیط درگز هم در تالار‌ها حضور دارند و نحوه رعایت موارد را نظارت و ارزیابی می‌کنند. هفته گذشته یک تالار پذیرایی در شهر چاپشلو به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی تعطیل شد، چون از نظر ما چنین تالار‌هایی کانون خطر هستند.

وی تبیین کرد: این که گفته شده اجرای مراسمات در تالار‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت مجاز بوده و برگزاری مراسمات عزا و عروسی در منازل ممنوع است به خاطر فضای فیزیکی تالار‌ها از قبیل: تهویه و ارتفاع و سایر استاندارد‌های اولیه است. اما اگر همین شرایط در تالار‌ها هم رعایت نشوند قطعا پلمپ خواهند شد.

مدیر شبکه بهداشت درگز با تشریح دلیل اعمال محدودیت‌های ۹ شب تا ۴ صبح گفت:. یکی از مسائلی که باعث شیوع بیماری در پیک سوم شد دورهمی‌های خانوادگی بود؛ لذا همین محدودیت‌های شبانه باعث می‌شود دورهمی‌ها کمتر شکل گرفته و مردم کمتر در سطح شهر حضور داشته باشند. از طرفی کافی شاپ‌ها و گیم نت‌ها که متاسفانه مسائل بهداشتی در آن‌ها رعایت نمی‌شود هم موظف هستند در ساعت منع تردد فعالیت نداشته باشند.

سلیمی با اشاره به مشاهده علامت‌های کرونای انگلیسی در درگز هشدار داد: طی جلسه‌ای که با متخصص عفونی شهرستان داشتیم و مقایسه‌ای که میان عکس CTS can بیمار فوت شده در اثر کرونای انگلیسی در بیمارستان مسیح دانشوری و بیمار بستری شده در شهرستان داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که احتمالا ویروس جهش یافته انگلیسی وارد درگز شده است.

وی تصریح کرد: بنابراین با صحیح بودن این فرضیه و از طرفی نزدیک شدن به ایام عید نوروز، مردم باید و باید نکات بهداشتی را بیش‌تر از پیش رعایت کنند، چرا که اگر وارد شرایط زرد و نارنجی شویم مجبوریم محدودیت‌های سابق را اعمال کنیم.

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: ما از پلمپ کردن و تعطیلی اصناف بسیار از دیگران ناراحت خواهیم شد و می‌دانیم که مردم از لحاظ اقتصادی ضربه زیادی خواهند خورد، لذا از همه خواهشمندیم دستورات بهداشتی را به درستی اجرا کنند تا وضعیت در حالت پایدار باقی مانده و کسی در این قضیه دچار ضرر نشود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها