پرداخت تسهیلات ساخت مسکن امروز در مناطق زلزله زده شهرستان دنا آغاز می شود.
کد خبر: ۹۳۲۳۶۲۰
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, استاندار این استان در گفت و گوی  زنده با شبکه خبر گفت: آرامش و امنیت مردم در این شرایط در مناطق زلزله زده در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.
حسین کلانتری افزود: همه دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و اجرایی و خدماتی به سرعت در منطقه زلزله زده حاضر شدند و شروع به امداد رسانی کردند.
وی با بیان اینکه در این زمین لرزه تلفات جانی رخ نداد اضافه کرد: عملیات اسکان اضطراری در همان ساعات اولیه با همکاری مردم دایر شد و همه مسئولان کشوری از همان ساعات اولیه گزارش کار از روند امدادرسانی به زلزله زدگان را درخواست کردند.
استاندار با بیان اینکه مهمترین دغدغه مردم ساخت منازل تخریب شده آن‌ها هستند ادامه داد: ستاد بازسازی در شهرستان دنا تشکیل و از دیروز تشکیل پرونده برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن آغاز و از امروز اولین پرداخت‌ها انجام می‌شود.
آقای همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور هم در این گفتگوی تلویزیونی با بیان اینکه در سریع‌ترین زمان ممکن تیم‌های امداد و نجات در منطقه زلزله مستقر شدند گفت: بارش باران، برف و سردی هوا  از جمله عوامل کند شدن عملیات امداد رسانی در مناطق زلزله شهرستان دنا بود.
وی افزود: در همان ساعات اولیه مصدومان حادثه به مراکز درمانی منتقل شدند و  بعد از آن اسکان اضطراری با همکاری استانداری و سایردستگاه‌ها و مردم در دستور کار قرار گرفت.
همتی اضافه کرد:  تیم‌های مختلف در زمینه توزیع اقلام مورد نیاز زلزله زدگان حضور داشتند و بیش از سه هزار ۸۰۰ تخته چادر در مناطق زلزله زده شهر سی سخت و ۱۴۶ روستا شهرستان دناتوزیع شد.
وی با بیان اینکه  دو هزار و ۲۰۰ بسته غذایی، پتو و سایر اقلام مورد نیزا در میان زلزله زدگان توزیع شد گفت: بسیاری از سازمان‌ها و مردم از مناطق مختلف کشور کمک‌های خود را ارسال کردند.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه توزیع چادر و اقلام گرمایشی به اندازی کافی در اختیار مردم قرار گرفت افزود: در صورت نیاز باز هم اقلامی مانند بسته‌های غذایی، پتو، وسایل گرمایشی و چادر به منطقه ارسال می‌شود و با توجه به اقلیم منطقه باید هرچه سریعتر تعمیرات و بازسازی منازل مسکونی آغاز شود.
مهدیان معاون بنیاد مسکن کشور نیز در این گفتگوی تلویزیونی  گفت: کارشناسی واحد‌های مسکونی تخریب شده انجام گرفت و دولت اعتبارات مورد نیاز بازسازی و بهسازی منازل تخریب شده را تقبل کرد.
وی افزود: حدود ۷۰۰ واحد مسکن شهری تخریب و به ۵۸۰ واحد روستایی و حدود  دو هزار و ۹۰۰ واحد خسارت جزئی وارد شد.
مهدیان اضافه کرد: خانه‌های خشتی گلی در اولویت آوار برداری قرار گرفت و خانه‌های مصالح بنایی با رویکرد تفکیک مصالح در حال انجام است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات