خبرهای داغ:
جوادی شریف گفت: یکی از بحث‌هایی که در حوزه جنگ های شناختی مطرح است نفوذ و متقاعد سازی اجتماعی دشمن است تا جامعه مخاطبان را در بستر اهداف خود قرار داده و سلامت جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.
کد خبر: ۹۳۲۳۶۲۲
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ جوادی شریف کارشناس سیاسی مسائل بین الملل سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین با حضور در جمع خواهران بسیجی حوزه حضرت فاطمه سلام الله ضمن تبریک ایام ولادت امام جواد علیه السلام بیان کرد: یکی از مواردی که امام جواد علیه السلام در طول امامت خود پیگیری می‌کردند شبکه‌سازی بود. شبکه سازی برای جامعه تشیع اثرات مفید و مثمر ثمری داشته است، به این دلیل دشمنان نیز در صدد مقابله با آن بر آمده اند.

وی در ادامه افزود: در استعمار کهن با برنامه ریزی حمله نظامی به کشورها، آنها را مورد استعمار و غارت قرار داده و سرمایه‌های آن را به تاراج می بردند، اما در استعمار فرانو از شیوه های مختلف استفاده می‌کنند تا با حضور در اذهان و افکار مردم به هدف‌های استعماری خود برسند. دشمنان در این نوع استعمار از عرصه های مختلف بهره می گیرند.

سرهنگ جوادی شریف به بیان ابزارهای استعمار فرانو پرداخت و گفت: یکی از این ابزار ها، کم رنگ کردن نقش دولت هاست . دشمنان در صدد ایجاد دولت‌های ضعیف و ناکارآمد بر مسند قدرت هستند که با بی تدبیری و بی کفایتی خود همان اهداف استعمار فرانو را دنبال کنند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ابزار دیگری که به کمک دشمنان می آید استفاده از شورشهای داخلی بر علیه حاکمیت است تا امنیت فردی و اجتماعی افراد جامعه را گرفته و بر آنها غالب شوند.

این کارشناس سیاسی مسائل بین الملل به سلطه فرهنگی اشاره کرد و افزود: از دیگر ابزارهای مورد استفاده در استعمار فرانو، ترویج عناصر فرهنگی بیگانه از طریق اقدامات خاص است. دشمنان به دنبال جریان سازی از طریق بستر های فضای مجازی و گسترش فرد گرایی در جامعه هستند. آنها از غول‌های رسانه‌ای جهان و سلبریتی ها برای رواج مبانی اندیشه های خود و ابزارهای بشردوستانه برای مدیریت دولت ها و ملت ها استفاده می کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از بحث‌هایی که در حوزه جنگ های شناختی مطرح است، نفوذ و متقاعد سازی اجتماعی دشمن است تا جامعه مخاطبان را در بستر اهداف خود قرار داده و سلامت جامعه را تحت تاثیر قرار دهند.در جنگ شناختی دشمن از امکانات و نیروهای خودی برای پیشبرد منافع خودش استفاده می کند.

جوادی شریف گفت: در حال حاضر که ایران به دنبال مدیریت فضای تحریم خود و همگام شدن با چین و روسیه برای بهبود بازار اقتصادی هست، عده‌ای به دنبال شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی هستند. در حالی که به گفته نظریه پردازان غربی امروز قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است. نه ایران، ایران قبل از انقلاب اسلامی است و نه روسیه شوروی سابق. امروزه ایران به عنوان یک ابرقدرت و بازیگر بین المللی مطرح است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها