رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان از اجرای نامطلوب بازآفرینی شهری در لرستان انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۳۲۳۶۴۲
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سعید بارانی بیرانوند در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان به مناسبت روز مهندس، اظهار کرد: زمزمه تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان پس از زلزله مرگبار رودبار زده شد و سال ۷۴ قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان تائید و نخستین هیات مدیره سازمان شکل گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان با بیان اینکه زلزله بم تلنگر محکمی برای تغییر شیوه‌نامه و آئین‌نامه ساخت‌وسازها شد، افزود: مسوولان پس از زلزله بم در سال ۸۲ تغییرات جدی در شیوه‌نامه‌های استحکام ساختمان‌ها و ساخت‌وسازها اعمال کردند.

بارانی بیرانوند بیان داشت: وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان در حیطه ساختمان‌های بخش خصوصی، غیردولتی، عمومی و پروژه‌های فاقد اعتبار و ردیف بودجه‌ای تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه حجم زیادی از ساخت‌وسازها مربوط به سازمان نظام مهندسی است، گفت: این مجموعه دارای ظرفیت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان با اشاره به عضویت ۱۰ هزار مهندس در این مجموعه، افزود: همچنین ۴ هزار عضو سازمان دارای پروانه فعال هستند.

بارانی بیرانوند، سازمان نظام مهندسی لرستان را بزرگترین تشکل حرفه‌ای استان عنوان و خاطرنشان کرد: این سازمان در رشته‌های عمران، معماری، برق، مکانیک، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک خدمات متنوعی را به شهروندان ارائه می‌دهد.

وی، تامین حقوق شهروندی، ارتقای کیفی ساختمان‌ها، پاسداشت حقوق حرفه‌ای و شان اجتماعی مهندسان و همچنین ترویج اخلاق حرفه‌ای مهندسی را چهار ماموریت بنیادی سازمان نظام مهندسی ساختمان برشمرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان با تاکید بر الکترونیکی کردن خدمات، گفت: در این زمینه سامانه ارائه خدمات مهندسین به شهروندان یکی از شفاف‌ترین سامانه‌ها با کمترین میزان خطا است.

بارانی بیرانوند به ورود مجریان ذی‌صلاح برای برخی موارد ساختمانی اشاره و اظهار کرد: گسترش و توسعه خدمات مهندسی در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و اصلاح فرایندهای سازمان از دیگر خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان با بیان اینکه دولت محلی در شهرها، شهرداری‌ها هستند، افزود: شهرداری‌ها با توجه به درآمد ناپایدار و مشکلات زیرساختی و عرف غلطی که از ماده ۱۰۰ درآمد داشته باشند، سبب شده نسبت به گزارش تخلفات از سوی مهندسان توجه ویژه‌ای نداشته باشند.

وی، ضمن انتقاد از اجرای نامطلوب بازآفرینی شهری در لرستان، گفت: اقدام ملی شتاب خوبی گرفته که لرستان در این زمینه پیش‌رو است و پروژه‌های آن تعریف شده و در بسیاری از شهرها قابلیت اجرا دارد.

بارانی بیرانوند با اشاره به حضور مشاوران غیربومی در برخی پروژه‌های عمرانی، از مدیران استان درخواست کرد از ظرفیت مشاوران بومی بیشتر استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات