عسگری گفت: راهیان نور مجازی موجب می شود دانش آموزان از حالت انفعال در فصای مجازی خارج شوند و این یکی از برکات برقراری راهیان نور مجازی است که می تواند منشا خیرات و برکات فراوانی باشد
کد خبر: ۹۳۲۳۷۸۹
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛  سرهنگ پاسدار «محمد رضا عسگری» جانشین فرمانده سپاه روح‌الله در نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان مرکزی گفت: امروز در شرایط شیوع بیماری کرونا برای برگزاری برخی از آیین های ارزشمند همچون راهیان نور با محدودیت هایی مواجه هستیم و لذا می طلبد برای اینکه بتوانیم از این فرصت ها استفاده کنیم خلاقیت ها و ابتکارات را به کارگیری کنیم.

وی افزود: سنت راهیان نور در سال های گذشته بسیار پر رونق و با استقبال میلیونی مردم و خصوصا جوانان در کشور برگزار میشد که امسال شیوع بیماری شرایط را متفاوت کرده و با محدودیت هایی مواجه روبه رو ساخته است.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله اظهار کرد: یکی از درس های مهمی که امروز شرایط کرونا از دفاع مقدس به خوبی به ما می آموزد این است که محدودیت ها نمی تواند ما را از حرکت به سمت تعالی و پیشرفت و متوقف سازد.

وی بیان کرد:  همانگونه که در دفاع مقدس با وجود امکانات کم به پیروزی بزرگ رسیدیم و در طول انقلاب اسلامی با وجود تحریم های ظالمانه به پیشرفت های خوبی دست پیدا کردیم امروز در شرایط کرونا هم متوقف نخواهیم بود و این در طول یکسال کرونا به وضوح قابل مشاهده است.

عسگری ادامه داد: امروز با وجود یک سال شیوع کرونا علاقمندی مردم ایران به فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی نشان داد که محدودیت ها نمی تواند مانع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود.

وی با بیان اینکه با وجود محدودیت هایی برای برگزاری حضوری راهیان نور، یکی از ظرفیت هایی که در این راستا به کارگیری شده راهیان نور مجازی است،گفت: قطعا توجه به آن می تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد و در راهیان نور مجازی نیازمند به کارگیری ظرفیت ها برای اثرگذاری فضای معنوی در مناطق عملیاتی و سرزمین های شهدا هستیم که باید به آن توجه کنیم.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله تأکید کرد: راهیان نور مجازی موجب می شود دانش آموزان از حالت انفعال در فصای مجازی خارج شوند و این یکی از برکات برقراری راهیان نور مجازی است که می تواند منشا خیرات و برکات فراوانی باشد و منفعل نبودن در فضای مجازی یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است و توجه به راهیان نور مجازی قطعا می تواند دغدغه حضرت آقا را به خوبی رفع کند و لذا باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته عمده دغدغه مسئولین برای برگزاری باشکوه راهیان نور بیشتر مسائل پشتیبانی بود ، گفت:  امسال عمده دغدغه بر روی محتوا و اثرگذاری متمرکز شده و این قطعا یک فرصتی مناسب است که بتوانیم کاری اثرگذار انجام دهیم.

عسگری افزود:  از دیگر برکاتی که راهیان نور مجازی می تواند داشته باشد نقش آفرینی خود دانش آموزان است که نمونه بارز این نقش آفرینی را در طرح شهید بهنام محمدی به وضوح دیدیم و این اقدام هم که مشارکت دانش آموزان را محقق می سازد قطعا می تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی خاطر نشان کرد: نیاز است کلیه مدیران، معلمان و خانواده ها برای بهره برداری از فرصت راهیان نور مجازی به خوبی پای کار بیایند چراکه دشمن به دنبال جدایی جوانان و نوجوانان از ارزش های انقلاب اسلامی و دینی است و لذا باید اثرگذار باشیم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات