کد خبر: ۹۳۲۳۸۴۳
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بوشهر، دکتر حسن بیک محمدلو رئیس کمیته تخصصی حمل و نقل دریایی و توسعه دریا محور مجمع تشخیص مصلحت نظام روز دوشنبه 4 بهمن از ایستگاه تحقیقات دریایی، مرکز توسعه نانو زیست فناوری و مرکز توسعه فناوری دریای دانشگاه خلیج فارس بازدید نمود.
در ادامه این بازدید، نشست هم اندیشی اعضای هیات علمی، نخبگان و صاحب نظران حوزه دریا با دکتر حسن بیک محمدلو رئیس کمیته تخصصی حمل و نقل دریایی و توسعه دریا محور مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالن جلسات سازمان مرکزی دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.
دکتر عبدالمجید مصلح رئیس دانشگاه خلیج فارس در ابتدای این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور دکتر حسن بیک محمدلو رئیس کمیته تخصصی حمل و نقل دریایی و توسعه دریا محور مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه، گفت: دانشگاه خلیج فارس آماده است تمام ظرفیت های خود را در زمینه‌های علمی، پژوهشی و دانش بنیان در حوزه دریا در راستای سیاست های کلی و کلان کشور در اختیار بگذارد.
دکتر مصلح ادامه داد: دریا یکی از مزیت ها و فرصت های کم نظیر کشور ما است که متاسفانه مغفول مانده و آنچنان که باید از این ظرفیت استفاده نشده است و دانشگاه خلیج فارس با توجه به مسؤلیت اجتماعی خود و با وجود ظرفیت های علمی مناسبی مانند دانشکده علوم و فناوری نانو و زیستی، پژوهشکده خلیج فارس و مرکز توسعه فناوری دریا که همه در حوزه دریا فعال هستند، آماده ایفای نقش در جهت توسعه دریا محور کشور بر اساس سیاست های کلی نظام می باشد.
در ادامه این نشست دکتر حسن بیک محمدلو رئیس کمیته تخصصی حمل و نقل دریایی و توسعه دریا محور مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما در کمیته تخصصی حمل و نقل دریایی و توسعه دریا محور با هدف تدوین، بازنگری و ارزیابی سیاست های کلی حمل و نقل، ارزیابی سیاست های کلی توسعه دریا محور، ارتباط و تعامل با جوامع دانشگاهی و نخبگان و ارتباط و تعامل با دستگاه های اجرایی مرتبط به دنبال توسعه زیرساختی مناطق دریا محور می باشیم و در این ارتباط باید از ظرفیت‌ همه بخش ها برای توسعه سواحل استفاده شود.
وی افزود: کشور ایران از ظرفیت بالایی در بحث دریا برخوردار است اما متاسفانه با این وجود تاکنون از این ظرفیت همجواری با دریا آنگونه که باید استفاده نشده‌است و مدیریت و حاکمیت یکپارچه یک الزام برای توسعه ساحلی است که باید با حضور همه دستگاه‌هایی که در این امر دارای ظرفیت هستند، زمینه برای توسعه و پیشرفت بیشتر مناطق ساحلی را فراهم نمود.
دکتر حسن بیک محمدلو با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت سواحل و توسعه دریا محور ادامه داد: بر اساس پیشنهاد هایی که تا کنون به این کمیته شده است در حوزه هایی مانند نظام اطلاعات و آمار، تعامل بخش نظامی و صنعتی، زیست بوم نوآوری و فناوری، صادرات خدمات فنی و مهندسی و... در حال سیاست گذاری هستیم و امروز آماده هستیم تا نظرات و راهکارهای دانشگاه خلیج فارس به عنوان یک مرکز علمی و توانمند را نیز در کنار خود داشته باشیم و قطعا این دانشگاه می تواند کمک بسیار خوب و مناسبی در این زمینه برای ما باشد.
در ادامه اعضای هیات علمی، نخبگان و فعالان حوزه دریا به بیان نظرات، پیشنهادات و چالش های پیش روی حوزه توسعه دریا پرداختند.

بازدید رئیس کمیته تخصصی حمل و نقل دریایی و توسعه دریامحور مجمع تشخیص مصلحت نظام از دانشگاه خلیج فارسبازدید رئیس کمیته تخصصی حمل و نقل دریایی و توسعه دریامحور مجمع تشخیص مصلحت نظام از دانشگاه خلیج فارسبازدید رئیس کمیته تخصصی حمل و نقل دریایی و توسعه دریامحور مجمع تشخیص مصلحت نظام از دانشگاه خلیج فارسبازدید رئیس کمیته تخصصی حمل و نقل دریایی و توسعه دریامحور مجمع تشخیص مصلحت نظام از دانشگاه خلیج فارس

انتهای پیام/ به نقل از پایگاه خبری دانشگاه خلیج فارس 

ارسال نظرات