رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در تبریز:

رویکرد کنونی کمیته امداد توانمندسازی افراد تحت پوشش است

تبریز- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور رویکرد کنونی ما توانمندسازی مددجویان است و از رویکرد حمایتی رد شده ایم، اظهارداشت: البته بیماران صعب العلاج و سالمندان همچنان مورد حمایت هستند.
کد خبر: ۹۳۲۳۸۵۲
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سید مرتضی بختیاری در جمع خبرنگاران در تبریز افزود: با شیوع کرونا و آسب پذیر شدن اقشاری همچون کارگران افرادی پشت نوبت تحت پوشش قرار گرفتن قرار دارند که اگر سقف تعیین شده در مجلس تایید شود این افراد را نیز تحت پوشش قرار می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه یک میلیون و ۵۷۰ هزار خانوار معیشت بگیر تحت پوشش این کمیته بوده و از محل تبصره ۱۴ نیز حدود ۶۵۰ هزار خانوار تحت پوشش هستند که البته این آمار شناور است، خاطرنشان کرد: در مجموع پنج میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

بختیاری با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از افراد تحت پوشش کمیته امداد سالمند هستند، افزود: حدود ۸۰ هزار تا ۸۳ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد دارای بیماری‌های صعب‌العلاج هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز در این استان جشن خودکفایی ۵۰۰۰ مددجو برگزار شد، اظهار کرد: اشتغالزایی برای این تعداد مددجو در نوع خود کاری ابتکاری است.

بختیاری با اشاره به جایگاه بالای استان در اشتغال‌زایی برای مددجویان، تاکید کرد: سهمی که برای استان در سال جاری درنظر گرفته بودیم، اشتغال‌زایی برای ۹۸۴۰ نفر بود که با همت دوستان تا پایان سال انتظار است این عدد به ۱۲ هزار شغل  برسد.

وی با اشاره به اینکه امروز همچنین ۵۲۰ سری جهیزیه بین جامعه هدف استان توزیع شد، ادامه داد: ۲۰۰ سری از این جهیزیه برای تبریز و ۳۲۰ سری نیز با رعایت تکریم و حرمت بین مددجویان شهرستان‌ها توزیع شد.

بختیاری با بیان اینکه خیران آذربایجان‌شرقی امسال غوغا کرده‌اند و رقم کمک‌های خیران و مردم استان از ۱۸۶ میلیارد تومان در سال ۹۸ به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در ۱۱ ماهه امسال رسیده است، گفت: مردم این استان در بخش‌های مختلف پیشگام هستند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار