خبرهای داغ:
حجت الاسلام مجیدی گفت: اگر روزی عدم وقفیت این ملک مشخص شود ما تمکین می کنیم و تابع نظر و حکم دستگاه قضا می باشیم.
کد خبر: ۹۳۲۳۹۱۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در برنامه زنده رودرو سیمای مرکز قزوین که با حضور سیاهکالی نماینده مردم قزوین البرز ابیک در مجلس شورای اسلامی و اصغر آهنی ها رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی و عضو هیئت رئیسه کانون کارفرمایان استان قزوین با محوریت مشکلات کارخانه ها و صنایع موجود در اراضی موقوفه حاج محمدحسین خزانه (ره) شهرستان البرز برگزار شد بیان کرد: اطلاع رسانی در حوزه وقف ضعیف می باشد و کارکردهای وقف روشن نشده دستگاه و این در حالی است که وقف تنها یک دستگاه اجرایی نیست.

وی با اشاره به اینکه وقف یک فرهنگ ناب اسلامی است گفت: وقف با کارکردهای مختلفی که دارد باید نمایان شود. یکی از دلایلی که هجمه ها علیه وقف زیاد است عدم آگاهی و ناآشنایی با مقوله وقف می باشد.

حجت الاسلام مجیدی در ادامه اظهار کرد: ما در جایی که وقف مستندات مستحکمی ندارد به دنبال احیا موقوفات نمی رویم و این مستندات شامل اسناد رسمی ثبتی و وقف نامه می باشد. در مورد موقوفه حاج محمدحسین خزانه(ره) شهرستان البرز هم سند ثبتی مستند و هم وقف نامه وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: وقف تحت هیچ شرایطی از وقفیت خارج نمی شود فقط تبدیل به احسن می شود و این قانون نه تنها در مورد موقوفه حاج محمدحسین خزانه(ره) شهرستان البرز بلکه در تمامی موقوفات مشترک است.

وی با اشاره به موقوفاتی که بحث تبدیل به احسن در آنها اتفاق می افتد عنوان کرد: اولا باید عدم منفعت ملک مشخص شود که در مورد ملک این موقوفه بعداز خرید این ملک تبدیل به شهرک صنعتی شده است پس ملک بدون منفعت نبوده است. دوما باید دارای اذن حاکم شرعی جامع الشرایط باشد که در مورد ملک این موقوفه اذن شرعی حاکم جامع الشرایط شرعی هم وجود ندارد.

مدیرکل اوقاف قزوین در خصوص نقش اوقاف در موقوفات گفت: نظارت اوقاف بر متولیان، نظارت استصوابی(صلاح دید و راهنمایی خواهی) می باشد و در بحث تبدیل به احسن طبق نظر مراجع تقلید، امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هر موقوفه ای به نحوی از وقف خارج شده باشد باید به حالت وقفیت برگردد.

حجت الاسلام مجیدی در پایان گفت: اگر روزی عدم وقفیت این ملک مشخص شود ما تمکین می کنیم و تابع نظر و حکم دستگاه قضا می باشیم.

۱۰۱۰/ت۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها