دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکیدکرد: از وزیر آموزش و پروش می خواهیم که هرچه سریعتر نسبت به راه اندازی مدارس و اهدای تبلت به دانش آموزان صورت گیرد تا مردم احساس کنند که زندگی در سی سخت جریان دارد.
کد خبر: ۹۳۲۴۰۲۹
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, با اشاره به ضرورت کمک رسانی به مردم زلزله زده شهرستان دنا گفت: مردم همیشه در جنگ،سختی ها و گرانی ها را تحمل می کنندو دولت و دلتمردان و ما نیز باید در سختی در کنار مردم قرار بگیریم و تا به قول ما زاگرسی ها بتوانیم برادریمان را ثابت کنیم.

وی افزود: امروز روزی است که باید از تهدیدی که در سی سخت به وجود آمده است یک فرصت خوبی بسازیم چون اینجا منابع عظیمی از جمله گیاهان دارویی ، گردشگری و صنایع تبدیلی می تواند یک شهر آبادی شود و نکته مهم اینجا است که وقتی خسارت وارد شده است طرح جامع شهری پیاده شود چه از نظر خیابان کشی و احداث و نظارت های مهندسی باید صورت گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بیش از 20درصد منازل این شهر هنوز سالم هستند وباید 80درصدی که اصول ساخت و ساز زعایت نشده است باید براساس نظارت ها دقیق ساخته شود.

وی تاکیدکرد: در سه سال گذشته این دومین زلزله شدید در این شهرستان است و اگر از این تهدید فرصت خوبی برای کاهش حجم خسارت ها برای زلزله های آینده با مقیاس بیشتری فراهم نکنیم هیچگاه مردم امنیتی نخواهند داشت و هم اکنون که این همه خسارت وارد شده است و روند ساخت و ساز در حال شکل گیری است و به بیش از 4هزار منزل مسکونی خسارت وارد شده است باید اصول مهندسی و ساخت و ساز باید رعایت شود که دولت نیز زحمت کشید و اعتبارات خوبی در نظر گرفت که در توزیع این اعتبارات باید نهایت دقت لازم صورت گیرد و مقاوم سازی حتما باید صورت پذیرد.

محسن رضایی تاکیدکرد: از وزیر آموزش و پروش می خواهیم که هرچه سریعتر نسبت به راه اندازی مدارس و اهدای تبلت به دانش آموزان صورت گیرد تا مردم احساس کنند که زندگی در سی سخت جریان دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از گروه های مختلف جهادی ودولت، سپاه و بسیج و نیروی انتظامی ، جمعیت هلال احمر، بهزیستی و روحانیون و همه کسانی که در شهر سی سخت حضور یافتند قدردانی می کنم .

وی خاطرنشان کرد: امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان حضور بهم رسانیدم و مشکلات را از نزدیک ارزیابی کردیم و برخی مباحث باید از تهران پیگیری شوند و تلاش می کنیم که مشکلات رفع شوند و مسله مهم در این شهرستان این است که این زلزله نباید هیچ اثری در زندگی مردم داشته باشد چرا که اینجایک منطقه بسیار عظیمی به لحاظ ثروتی های خدادادی است و گیاهان داردویی و گردشگری کم نظیری دارد ولیکن الان جاده 35کیلومتری این شهرستان از یاسوج به دنا بیش از 12سال است که در حال کار است و همین مسله باعث عدم رضایت مندی گردشگران و مردم منطقه است.

محسن رضایی گفت: خود شهرستان دنا نیز دارای محصولات باغی است ولی فاقد سردخانه و صنایع تبدیلی است که باعث خسارت به کشاورزان و باغداران خواهد شد و دلالان نیز با حضور در باغات اقدام به خرید ارزان محصولات می کنند که این مهم نیز باید مورد توجه جدی مسولان قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات