همایش روز مهندس در استان فارس با حضور مجازی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور برگزار شد

دکتر توشه: پایش و عارضه یابی 11هزار واحد صنعتی در کشور/ لزوم توجه به ظرفیت های داخلی

مراسم بزرگداشت روز مهندس توسط سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس به صورت حضوری و مجازی در دانشگاه فنی و حرفه ای باهنر شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۴۱۹۹
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، مراسم بزرگداشت روز مهندس توسط سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس به صورت حضوری و مجازی در دانشگاه فنی و حرفه ای باهنر شیراز برگزار شد.

دکتر جامعی ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای باهنر شیراز ضمن خوشامد به حاضران و تبریک میلاد حضرت علی علیهم السلام و روز پدر و همچنین فرا رسیدن روز مهندس گفت: وجود ۱۸۱ دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور که ۱۴ دانشگاه آن در فارس واقع است که در میان استانهای کشور بیشترین تعداد را دارد در راستای ارتباط با صنعت و انجام تحقیقات و پژوهشهای کاربردی نیازهای صنایع را برطرف نماییم.

 وی در رابطه با بنیاد نیک اندیشان  افزود: این بنیاد خیریه در زمینه کارآفرینی و آموزش های کاملا کاربردی  به خانواده ها فعالیت دارد که در این راستا بسیج مهندسین می تواند در کنار دانشگاه در حوزه اشتغال نقش آفرین باشد.

سرهنگ جاهدی جانشین فرمانده سپاه فجر در ستاد تخصصی اقشار  با اشاره به این نکته که همیشه افراد خلاق در دانشگاه ها، مهندسان بوده اند ادامه داد: پیشرفت در نظام جمهوری اسلامی حاصل تلاش این قشر است که باعث توسعه و پیشرفت نظام بوده است که سپاسگزارشان هستیم.

دکتر توشه رییس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور با اشاره به هم زمانی این ایام با عملیات خیبر  و یاد شهدای دفاع مقدس  و مدافع خرم بیان کرد: در دفاع مقدس مهندسین نقش بسیار گسترده ای را ایفا نمودند زیرا ۳۴ کشور در مقابل ما صف آرایی کرده بودند که علاوه بر سنگرها، در پشت جبهه نیز به ترمیم و ایجاد زیرساخت ها می پرداختند. با چنین فعالیتی توانستید  از انقلاب حفاظت کنید.

وی به تشریح ماموریت امروز بسیج مهندسین صنعت و معدن نیز پرداخت: ما از گذشته درس می گیریم که آینده را بسازیم. امروز نوع ماموریت ما عارضه بابی واحدهای تولیدی و صنعتی است که تاکنون ۱۱ هزار واحد تولیدی را عارضه یابی نموده اید.

 وی ادامه داد: امروز شما در داخل کشور قادر به ساخت پیچیده ترین ابزار هستید که می توانیم قطع واردات و تولید صادرات نماییم.

مهندس نجابت دبیر کانون کارآفرینان ضمن بیان تاریخچه تاسیس این کانون، هدف از این مجمع را  رونق کسب و کار برای جامعه هدف عنوان نمود و به بیان ویژگیهای فارغ التحصیلان کارآفرین پرداخت.

در ادامه  از مجلس شورای اسلامی" مهندس ابراهیم عزیزی" نماینده  شهر شیراز و زرقان و رئیس مجمع نمایندگان فارس رسید. سرآغاز  سخن به پاسداشت مهندسین تحول آفرین و توسعه گر که بر مبنای تایید مقام معظم رهبری حرکت می کنند، پرداخته شد.

وی با تسریع این مطلب که اگر می خواهید با ابن نگاه و رویکرد در عرصه پیشرفت کشور گام بردارید، در مسیر حقوق اجتماعی و دفاع از حق عامه گام بردارید.

وی افزود: شما که در حوزه اجرایی فعالیت دارید باید در حوزه قانون گذاری هم همکاری نمایید. باید رویکردهای بلند و کلان توسعه ساز در قوانین داشت و قوانین ناقص را حوزه مجمع  نمایندگان ارجا نمایید.

 پروفسور علیشاهی چهره ماندگار کشور و استاد مکانیک دانشگاه به عنوان آخرین سخنران این جلسه به تشریح تفاوت مهندسین قبل و بعد از انقلاب پرداخت.

او با اشاره به نشان دادن توانمندی مهندسین در جنگ تحمیلی و بعد از جنگ، اوج گرفتن این توان در  صنایع نظامی  و در ادا مه شکست تحریمها پرداخت.

در پایان از خانواده معظم شهید مهندس امیرمحسن ناظم زادگان  و برترین های مهندسین بسیجی تقدیر به عمل آمد.

در حاشیه این جلسه به گفت وگو با مهندس حسین پناهی  مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان فارس نشستیم و وی توضیحاتی را پیرامون دستاوردهای این سازمان در طی مدت تصدی مسئولیت ارائه کرد.

وی به این نکات اشاره نمود و گفت: تاکنون پایش و عارضه یابی ۴۷۶ واحد صنعتی ، پایش و عارضه یابی ۴۶ واحد معدنی ، راه اندازی و افتتاح دفتر کلینیک صنعتی صنعت ،معدن و انرژی در شهرک صنعتی، راه اندازی و افتتاح کانون بسیج مهندسین صنعت شیراز ، راه اندازی و افتتاح کلینیک صنعتی مستقر در دانشگاه فنی مهندسی باهنر شیراز و ایجاد قرارگاه صنعت ، معدن و انرژی جهت بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی از جمله اقدامات صورت گرفته سازمان بسیج مهندسین صنعت فارس در چند ماه اخیر بوده است.

پناهی ادامه داد: از دیگر فعالیت های ما می توان به انعقاد تفاهم نامه مشترک با شرکت شهرک های صنعتی فارس، انعقاد تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی معدن فارس و سازمان صنعت ،معدن و تجارت فارس، پیگیری راه اندازی کانون بسیج مهندسین صنعت کوار و زرقان، برگزاری کارگاه آموزشی صنعت یار و معدن یار ، برگزاری دور ه آموزشی نیاز فناورآنه صنعت، همکاری در برگزاری رویداد کارآفرینی صنعت یار، ایجاد گروه های جهادی تخصصی صنعت یار و معدن یار  و جذب نیرو در قالب کسرخدمت دانشجویی اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان فارس در خصوص برنامه های سال آینده بسیج مهندسین صنعتی برای رونق تولید عنوان کرد: مشاوره عمیق واحدهای صنعتی نیمه فعال، تدوین برنامه بهبود واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال و کمک به احیاء واحدهای صنعتی راکد از جمله مواردی است که سازمان بسیج مهندسین صنعت فارس در ادامه پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار