شب گذشته اخباری مبنی بر حملات هوایی ایالات متحده به مواضع نیروهای مقاومت در البوکمال سوریه منتشر شد. ساعاتی بعد پنتاگون اعلام کرد که این حملات با دستور شخص جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا صورت گرفته و هدف آن پاسخ به حملات نیروهای مقاومت در عراق بوده که منجر به کشته و زخمی شدن نیروهای تروریست آمریکایی شده بود.
کد خبر: ۹۳۲۴۲۱۴
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، شب گذشته اخباری مبنی بر حملات هوایی ایالات متحده به مواضع نیروهای مقاومت در البوکمال سوریه منتشر شد. ساعاتی بعد پنتاگون اعلام کرد که این حملات با دستور شخص جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا صورت گرفته و هدف آن پاسخ به حملات نیروهای مقاومت در عراق بوده که منجر به کشته و زخمی شدن نیروهای تروریست آمریکایی شده بود.

در ساعات ابتدایی جمعه خبری مبنی بر انفجار یک کشتی در دریای عمان منتشر شد که حاوی جزئیات مشخصی نبود. در خبر اولیه تنها گفته شده بود این کشتی «مخصوص حمل خودرو» بوده ولی به بار موجود در آن اشاره‌ای نشده بود. دقایقی قبل خبرگزاری السومریه اعلام کرد که این کشتی با نام MV Helios Ray تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده که از بندر الدمام در شرق عربستان به سوی سنگاپور درحال حرکت بوده است.

اخبار حاکی از آن است که این کشتی کاربری جاسوسی و نظامی داشته و با پرچم باهاما و تحت عنوان کاربری تجاری به منطقه وارد شده که پس از شناسایی مورد هدف قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت ترابری اسرائیل گفته است که اطلاعی درباره حمله به کشتی اسرائیلی در دریای عمان در دست نیست. شرکت یونانی استامکو هم که مدیریت این کشتی تجاری را بر عهده دارد از اظهار نظر درباره این حادثه خودداری کرده است. شرکت امنیت دریایی درایاد گلوبال در گزارش خود درباره این انفجار گفته هر چند که جزئیات این حادثه مشخص نیست، اما احتمال واقع‌گرایانه‌ای وجود دارد که این حادثه نتیجه فعالیت‌های نامتقارن نیروهای نظامی ایران باشد.

همچنین شبکه کان اسرائیل نیز اعلام کرده که این کشتی متعلق به فردی است که از نزدیکان رئیس موساد به شمار می‌آید.

ارسال نظرات