گروه جهادی شهدا هفتمین کتابخانه خود را به نام «شهدای ملوند» در روستایی حوالی سبزوار تجهیز کرد.
کد خبر: ۹۳۲۴۲۸۶
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، هفتمین کتابخانه گروه جهادی شهداء در شهرستان سبزوار، بخش روداب روستای ملوند افتتاح شد.

این کتابخانه به نام «شهدای ملوند» در روستای ملوند تجهیز و به ساکنان این روستا همزمان با ایام ماه رجب اهدا شد تا جوانان و نوجوانان علاقه‌مند این منطقه از کتاب بهره‌مند شوند.

محسن اسماعیلی مدیر گروه جهادی شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره این کتابخانه اظهار داشت: هفتمین کتابخانه گروه جهادی شهداء در شهرستان سبزوار، بخش روداب روستای ملوند به سرانجام رسید. مساحت کتابخانه ۸۰ متراست که این فضا با بیش از ۵ هزار عنوان کتاب تجهیز شد.

اسماعیلی با بیان اینکه کتاب‌هایی با موضوعات مورد نیاز از جمله داستان، رمان، کمک درسی، رمان تاریخی و علمی برای ساکنان این منطقه فراهم شد، توضیح داد: روستای ملوند بیش از ۲۰۰۰ نفر سکنه دارد که فاصله آن با سبزوار بسیار بود از این رو برای بهره‌مندی بهتر ساکنان روستا کتابخانه‌ای به نام شهدای ملوند در روستا تجهیز شد.

مسئول گروه جهادی شهدا ضمن تشکر از رادیو فرهنگ، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران که در این مسیر یاری‌گر بودند، گفت: اقدامات گروه جهادی شهدا مردمی بوده و متعلق به نهاد خاصی نیست، اما در تاسیس این کتابخانه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، موسسه خانه کتاب و رادیو فرهنگ ما را همراهی کردند. 

اسماعیلی با تأکید بر اهالی با فرهنگ روستای ملوند خاطرنشان کرد: از بدو ورود ما به این روستا مردم این منطقه سنگ تمام گذاشته و همکاری لازم را داشتند، چرا که دسترسی‌شان به کتابخانه با مشکلاتی همراه بود.

مدیر گروه جهادی شهدا به شعار «هر منطقه محروم یک کتابخانه» تاکید کرد و گفت: برای افتتاح این کتابخانه‌ها کتاب‌های مردمی که در قالب نذر کتاب به گروه جهادی اهدا می‌شود بررسی و سپس در این کتابخانه‌ها گنجانده می‌شوند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه پیش از دایر شدن کتابخانه در هر منطقه شرایطی محیطی، سنی، جغرافیایی و حتی بهداشتی آن منطقه بررسی می‌شود، افزود: برای هر کتابخانه تیمی به مطالعه و بررسی مکانی می‌پردازد و پس از قطعی شدن فضای کتابخانه در آن منطقه محروم کتاب‌ها با توجه به آسیب شناسی منطقه ارسال می‌شود. 

اسماعیلی ضمن معرفی گروه جهادی شهدا گفت: گروه جهادی شهدا کار خود را از زلزله کرمانشاه در سال ۱۳۹۵ آغاز کرد و از انتهای سال ۱۳۹۸ و ابتدای ۱۳۹۹ که کشور درگیر ویروس کرونا شد، ضدعفونی‌کردن معابر، توزیع سبد کالا، نان صلواتی، قربانی، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مالی، توزیع لوازم‌التحریر ایرانی اسلامی و مباحث عمرانی را داشتیم. گروه ما ۸ نفره است و بدون وابستگی به نهاد خاصی در حد بضاعت خودمان کارهای جهادی انجام می‌دهیم. 

این گزارش اضافه می‌کند، گروه جهادی شهدا تاکنون کتابخانه‌هایی مزین به نام شهید خرازی در روستای سیبن، کتابخانه شهید ابراهیم هادی در شهرستان دامغان، کتابخانه شهید حاج احمد کاظمی در حومه رشت، «کتابخانه شهدای خوئین» در استان زنجان، کتابخانه شهید همت در روستای امامزاده ابوالحسن(ع) شهرری و کتابخانه حاج احمد متوسلیان را دایر کرده است.

ارسال نظرات