معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز:
معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی (ع)‌استان البرز با اشاره به حضور رزمندگان مدافع حرم در سوریه، گفت: شهدا و مجاهدان مدافع حرم بازتاب ندای حضرت زینب (س) در عاشورا هستند.
کد خبر: ۹۳۲۴۳۲۴
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رسولی روز شنبه همزمان با روز رحلت بزرگ بانوی اسلام حضرت زینب (س)  افزود: حضرت زینب (س) همانطور که در خطبه های خود آورده، می دید زمانی را که خیل عظیمی از تربیت یافتگان در مکتب زینب (س) از مکتب علوی دفاع خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: شهدای مدافع حرم به رهبری سید الشهدای جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی تربیت شدگان مکتب حضرت زینب(س) هستند و مدافعان مکتب علوی درهر عصر و هر زمانی هستند و ادامه دهنده راه حضرت زینب (س) هستند و این راه ادامه خواهد داشت تا این پرچم به دست صاحبش امام زمان (عج) برسد.

وی در ادامه به شخصیت حضرت زینب (س)‌اشاره کرد و گفت: حضرت زینب (س) اسوه صبر و استقامت است و شاخص زن اسلامی  است، آن  حضرت در اوج کمالات انسانی به وظیفه شهروندی خود چه قبل از حرکت به سمت کربلا، چه در کربلا و چه بعد از آن به درستی عمل کرد.

رسولی افزود: حضرت زینب (س) را بیشتر از کربلا به بعد می شناسیم زیرا نهضتی را که امام حسین (ع) آغاز کرد حضرت زینب (س) آن را تکمیل کرد و اگر حرکت حضرت زینب نبود آیندگان از نهضت امام حسین (ع) و ظلم های امویان آگاه نمی شدند.

وی با بیان اینکه سوال ایجاد می شود که چرا حضرت زینب  (س) و خاندان امام حسین (ع)‌همراه آن حضرت به کربلا رفتند، اظهار داشت: زمانیکه حرکت زینب (س) را از کربلا تا کوفه از کوفه تا شام و از شام تا مدینه بررسی می شود می بینیم که اگر حرکت این بانو نبود امویان حرکت امام حسین (ع) را در کربلا محصور می کردند.

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه استان البرز با بیان اینکه حرکت حضرت زینب (س) بازتاب انقلاب امام حسین (ع) در سراسر عالم شد، گفت: فضای عمومی آن زمان بسیار مسموم بود و تبلیغات سوء و منفی علیه خاندان پیامبر (ص) انجام شده بود.

وی ادامه داد: تقریبا ۲۰ سال از صلح امام حسن (ع) تا شهادت امام حسین (ع)‌ امویان کار کرده بودند و نسل و نگاه نسل را تغییر داده بودند و شناخت دقیقی در آن زمان نسبت به اهل بیت (ع) نبود به طوریکه وقتی شامیان شنیدند امیرالمومنین (ع) در مسجد ضربت خورده تعجب کردند و گفتند مگر  علی (ع) به مسجد می رفت.

وی بیان داشت: آن ها گناهی نداشتند از این باب که به آن ها خبر درست و سالمی نرسیده بود و آن ها اهل بیت (ع) و اسلام را از امویان گرفته بودند و شناخت نزدیکی از آن ها نداشتند.

رسولی اضافه کرد: حرکت حضرت زینب (س)  انقلابی در دل های عاشقان اهل بیت (ع) و آزاده مردان آن عصر به بعد ایجاد کرد.

وی یادآور شد که حضرت زینب (س) ویژگی هایی دارد که منحصر به فرد است بطوریکه امام سجاد (ع) فرمودند که «حضرت زینب (س) محدثه ای بزرگی است و عالم مکتب نرفته است».

رسولی با بیان اینکه حضرت زینب (س) از محضر اهل بیت (ع) و امام کسب فیض کرده و همان مسیر را ادامه دادند، گفت: حضرت زینب (س) همان شجاعت حیدری را در خون خود داشت یعنی همان شجاعت و هیبت حضرت علی (ع)و امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در وجودش است که آن را در قصر عبید الله بین زیاد و قصر یزید می بینیم.

وی افزود: زمانیکه همه در قصر یزید جمع هستند و سر امام حسین (ع) را در تشت قرار می دهند و زمانیکه که چوب خیزران را به لب و دندان امام می زنند، از حضرت زینب (س) سوال می شود که دیدید خدا بر شما چه کرد؟‌آنجا حضرت بلند می شود و جواب یزید را با قاطعیت می دهد که ما جز زیبایی ندیدیم و هر چه دیدیم زیبایی بود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) در آنجا امویان را با اصطلاح «ای فرزندان بردگان آزاد شده»  خطاب می کند زیرا پیامبر مادران و پدران آن ها را آزاد کرد.

رسولی گفت: خطبه حضرت زینب هم در کوفه همین شرایط را دارد که وقتی در قصر عبیدالله اهل کوفه را مورد توبیخ قرار می دهد و در آنجا شروع به مذمت کوفیان می کند و شجاعتی در وجودش هست که در آن شرایط ترسی به دل راه نمی دهد.

وی در خصوص فصاحت و بلاغت بی نهایت این بانو، می گوید: ما در هر موضوعی برای نوشتن فکر می کنیم و مرتب مطالب را تصحیح می کنیم ولی حضرت دو خطبه یکی در شام و یکی در کوفه دارد که هر دو در نهایت فصاحت و بلاغت است و از لحاظ محتوایی بهترین محتوا را دارد و این خطبه ها هم در خصوص خدا و هم معرفی اهل بیت (ع) و هم سرزنش دشمنان است.

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه استان البرز با بیان اینکه حضرت زینب (س) یک زن عالمه، معلمه، شجاع، فصیح و بلیغ است، افزود: زنیب (س) زن عابده اسلامی است و در نهایت خضوع و بندگی در مقابل خدا می توان حضرت زینب (س) را دید.

وی تصریح کرد: امام سجاد (ع) می فرماید که «من ندیدم در بین راه از کربلا تا کوفه و از کوفه تا شام عمه ام زینب (س) نمازش قضا بشود و یا نوافلش فراموش شود در شرایطی که من و عمه ام زینب (س)۱۲ نفر بودیم که به زنجیر بسته شده بودیم که یک سر زنجیر به من بسته شده بود و سر دیگر آن به عمه ام زینب (س) بسته شده بود.

در وقتی دیدم عمه ام تا زمانی نمازها را ایستاده می خواند و بعد زمانی که نماز را نشسته می خواند که عمه ام می فرماید تاب ایستادن ندارم. تشنگی و گرسنگی به قدری فشار آورده که نمی توانم ایستاده نماز بخوانم، به دلیل اینکه روزانه یک نان به ما می دادند که عمه ام هم آن را به بچه ها می داد و خودش نمی خورد».

وی افزود: اگر نمونه ای از زن در تراز اسلام بخواهیم، نمونه زنی در مدیریت منزل وهم در مدیریت اجتماعی و حضور در عرصه های سیاسی و اجتماعی آن نفر کسی غیر از حضرت زینب (س) نیست.

رسولی اظهار داشت: درآن شرایط بحرانی وعاطفی حضرت به درستی به وظایف فردی و شهروندی خود عمل می کند و هم راضی به رضای خدا است.

ارسال نظرات