خبرهای داغ:
در جمع رزمندگان لشکر مقدس 14 امام حسین(علیه السلام)

از مقام زینب کبری (سلام الله علیها)همین بس که در خانه وحی ولادت یافت

به مناسبت وفات پیام آور کربلا حضرت زینب (سلام الله علیها) مراسم ارتحال حضرت زینب (سلام الله علیها ) با حضور کارکنان در حسینیه ثارالله لشکر 14 امام حسین (علیه السلام) برگزارشد
کد خبر: ۹۳۲۴۳۳۳
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی و تبلیغات لشکر 14 امام حسین (علیه السلام) به مناسبت وفات پیام آور کربلا حضرت زینب (سلام الله علیها) مراسم ارتحال حضرت زینب (سلام الله علیها ) با حضورکارکنان در حسینیه ثارالله لشکر 14 امام حسین (علیه السلام) برگزارشد .

در این مراسم حجت الاسلام سید امید موسوی به بیان شخصیت و مقام حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)پرداخت و گفت: حضرت زینب(سلام الله علیها ) در خانه وحی به دنیا آمد ، تمام نوشته های موجود در مورد حضرت زینب (سلام الله علیها ) در مورد سفر به کربلا و مصائب وقایع عاشورا بوده اما برای شخصیت حضرت زینب (سلام الله علیها ) دو عنوان اصلی وجود دارد که باید مدنظر قرار بگیرد: 1.مقام صدیقین، این مقامی است بعد از مقام انبیا که برای حضرت زینب (سلام الله علیها )میباشد، 2 .آرامش دنیاو آخرت چیزی که همه دنبال آن میگردند .

ایشان در ادامه به صفاتی برای رسیدن به آرامش پرداخت و افزود : برای رسیدن به آرامش انسان باید سه صفت را داشته باشد که وقتی به حضرت زینب نگاه میکنیم می بینیم این صفات در وجود حضرت زینب بوده وهست:1. راضی بودن به رضای خدا، 2. صبر بر بلاها و مصیبت ها و اتفاقات، 3.شکر بر نعمت های خدا ، این سه مورد مضامین صفات وجودی حضرت زینب (سلام الله علیها ) میباشد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه به بحث ناشکری بعضی افراد پرداخت و بیان داشتند :خیلی افراد هستند که وضعیت مالی خوبی دارند اما شاکر نیستند .آرامش ندارند و راضی هم نمیشوند دنیا دار سختی و ناملایمات است اما مشکلات وقتی اتفاق میافتد، کاری به مقصر وعلت نباید داشته باشیم چون بعد از اتفاقات ومشکلات است که بنده خودش را نشان میدهد که آیا راضی هست، شاکر است، صبر دارد یا خیر ؟

حضرت زینب (سلام الله علیها )در همه سختی های کربلا یا در مسیر اسارت کربلابه شام  و کاخ یزید می گوید: مارمیت الا جمیلا (جز زیبایی چیزی ندیدم)، تمام فضائل در کربلا بر رذائل خودش را نشان داد.

این سخنران در پایان اشاره به قبولی اعمال نموده وادامه داد : اوج این زیبایئها این بود که حضرت زینب (سلام الله علیها ) بالای تل زینبیه هنگام شهادت امام حسین (علیه الاسلام) گفت: خدایا این قربانی را از ما قبول کن، چرا که دنبال عملی است که خدا از او قبول کند در روایتی از پیامبراکرم(ص) امده که یاعلی هرموقع مردم را دیدی که به زینت دنیای خودشان می پردازند تو به آخرتت بپرداز.

لازم به ذکراست که این مراسم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار گردید.

ارسال نظرات