خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد

کشف ۱۱۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان

همدان-فرمانده انتظامی استان همدان از کشف ۱۱۵ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۴۴۳۷
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
کشف ۱۱۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سلمان امیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین گشت‌زنی درسطح حوزه استحفاظی به ۳ دستگاه کامیون نفتکش که در حال تردد بودند، مشکوک و بلافاصله آن‌ها را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها ۸۵ هزار لیتر سوخت قاچاق فاقد مدارک قانونی و مجوز‌های لازم کشف شد.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به ارزش ۶ میلیارد ریالی این محموله نفتی برابر نظر کارشناسان، گفت: دراین رابطه سه دستگاه نفتکش توقیف و سه متهم دستگیر شدند که پرونده در مراجع قضائی در حال رسیدگی است.

*کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ملایر

وی افزود: همچنین در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران مبارزه با جرائم اقتصادی شهرستان ملایر در حین کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک دستگاه خودرو تریلر نفتکش مشکوک شده که علیرغم دستور ایست ماموران، خودرو متواری می‌شود.

سردار امیری افزود: با شگرد‌های خاص پلیسی خودرو مذکور متوقف و در بازرسی به عمل آمده از این خودرو توسط ماموران مشخص می‌شود که حامل مقدار ۳۰ هزار لیتر نفت سفید قاچاق است که ارزش آن برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه در این ارتباط یک نفر متهم نیز دستگیر شده است، افزود: قاچاق از عوامل مهمی است که ضربه‌های جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می‌کند و نیروی انتظامی با اقتدار با قاچاقچیان و متخلفان در این حوزه برخورد خواهد کرد.

*کشف بیش از ۷ تن کود شیمیایی احتکاری در کبودراهنگ

جانشین فرمانده انتظامی استان همدان نیز عنوان کرد: مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان کبودراهنگ در پی کسب خبری مبنی بر این که فردی اقدام به احتکار و انبار کود شیمیایی می‌کند، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ رضا زارعی گفت: مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان کبودراهنگ در پی کسب خبری مبنی بر این که فردی اقدام به احتکار و انبار کود شیمیایی می‌کند، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پلیس در بازرسی از یک انبار کشاورزی موفق به کشف ۱۴۵ کیسه ۵۰ کیلوگرمی کود شیمیایی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان همدان ارزش ریالی محموله مکشوفه را طبق نظر کارشناسان حدود یک میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با اجرای این عملیات یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی و انبار نیز پلمپ شد.

وی قاچاق برخی از ملزومات کشاورزی را خلاف قانون دانست و از همشهریان خواست: موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند تا در کمترین زمان، پلیس جهت رسیدگی و بررسی موضوع در صحنه حاضر شود.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات