نود و پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با بررسی پیشنهاد اختصاص «روز ری» در تقویم رسمی کشور، در دفتر امام جمعه شهرری برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۴۴۵۸
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام «سید علی شاهچراغی» امام جمعه شهرری و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری در سخنانی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام جواد (ع) و ولادت مولای متقیان، حضرت علی (ع) گفت: امام جواد(ع) در حدیثی فرمودند: مؤمن به سه خصلت احتیاج دارد: اول، توفیق الهی؛ دوم، واعظ درونی و سوم، پذیرش نصیحت از دیگران است.

وی درباره با اشاره به بخش اول حدیث که مؤمن نیاز به توفیق خداوند دارد، تصریح کرد: همه ما برای  ادامه زندگی و عبودیت احتیاج به توفیقات خداوند متعال داریم و در کنار این مهم، مؤمن نیاز به موعظه نفس دارد تا همیشه از درون خودش زودتر از تذکر دیگران متوجه خطایش شود.

وی ادامه داد: امام جواد(ع) در ادامه حدیث بر پذیرش نصیحت تاکید کردند و گاهی اوقات افراد نصیحت دلسوزانه می‎کنند که در این صورت باید نصیحت او را پذیرفت و اگر کلام او بر حق بود، باید آن را پذیرفت و به آن عمل کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری، سبک زندگی ائمه طاهرین (ع) را الگوی خوبی برای تمامی جوامع دانست و افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، نجات بخش جامعه و دفع کننده بسیاری از آسیب های اجتماعی  است و حدود سه سال است که در خطبه های نماز جمعه شهرری به تبیین این مهم پرداخته می شود.

وی عملیاتی شدن موضوعات ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی را با استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری از جمله مدارس و دانشگاه ها را خواستار شد تا نوجوانان و جوانان از ابتدای زندگی با این موضوعات آشنا شوند.

در ادامه «حسین توکلی کجانی» معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری از اقدامات تاثیرگذار در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی خبر داد و افزود: پیشگیری، مقابله و درمان به عنوان سه اصل مهم در این حوزه تلقی می شود و برای هر اصل، برنامه های متعددی انجام شده و یا در حال اقدام است.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری در بخش دیگری از سخنان خود درباره اهمیت و قدمت «ری» افزود: شهرستان ری دارای ظرفیت های مهم مذهبی، علمی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری است که به هنرمندان توصیه می شود تا این ظرفیت ها را با زبان والای هنر، ثبت و ضبط نموده و به جهانیان معرفی کنند.

«فرهاد افشار» شهردار منطقه 20 نیز در ادامه از پیشنهاد و پیگیری این شهرداری برای ثبت روز «ری» در تقویم رسمی کشور خبر داد افزود: وجود بارگاه مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و سایر ظرفیت های مهم و استثنایی شهرری ایجاب می کند که ثبت روز ری در تقویم رسمی، آغاز کننده مسیری شود که سالیان سال بر شکوه و عظمت ری افزوده شود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص «ری؛ قبله تهران» اظهار داشت: شهرری با قدمت چندین هزار ساله و اهمیت مذهبی، تاریخی و فرهنگی، می طلبد که موضوع «ری؛ قبله تهران» بیش از گذشته بدان توجه شود و این شهرداری با فرهنگساری و تبلیغات شهری و محیطی آغازگر این حرکت فرهنگی شده است و همراهی سایر نهادها نیز موجب تقویت این مسیر خواهد بود.

«سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری نیز گفت: شورای فرهنگ عمومی در سال جاری بیش از 10 جلسه در بخش مرکزی و سایر بخش های تابعه داشته که بخش قابل توجه مصوبات آن به مرحله اجرا در آمده است.

ارسال نظرات