کمک 12 میلیاردی فرهنگیان آذربایجان شرقی در رزمایش مومنانه
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مسلم اورنگی افزود: از زمان شیوع کرونا یکی از سالنهای ورزشی را از آموزش پرورش گرفتیم و همه چرخ خیاطیهایی که در مدارس بود را در این سالنها قرار دادیم، معلمها براساس شیفتی که از قبل تعیین کرده بودیم برای دوختن ماسک در محل حاضر میشدند و در تهیه ماسک کمک میکردند.
وی ضمن قدردانی از تلاش معلمهای استان آذربایجان شرقی حجت همکاری در تهیه ماسک برای مردم این استان، افزود: در ایام پیک کرونا که تهیه ماسک سخت بود، این معلمها جهاد کردند. حتی بسیاری از آنها در خانه مشغول دوخت ماسک بودند.
اورنگی با اشاره به اقدام جهادی معلمها برای حضور در کلاس درس به دلیل فراهم نبودن زیرساختها اینترنتی در مناطق اظهار کرد: وقتی آموزشها آنلاین شد بسیاری از مناطق این استان اینرنت نداشتند لذا گروهی از معلمهای جهادی در قالب طرح معلم جهادی و معلم یار اعلام آمادگی کردند که به مناطق مذکور بروند و کار تدریس و آموزش را به صورت حضوری ادامه دهند. در نتیجه این طرح حدود 2 هزار معلم به مناطق صعبالعبور رفتند تا آموزش دانشآموزان تعطیل نشود.
وی با اشاره به اجرای طرح پویش لبخند در استان بیان کرد: مجموع فرهنگیان استان آذربایجان شرقی از اول سال تاکنون حدود 12 میلیارد تومان برای خرید تبلت و وسایل کمک آموزشی در این دوران کمک کردند. در حقیقت کرونا در کنار همه سختیهایی که داشت، قلب انسانها را بهم نزدیک کرد.
اورنگی در خصوص توزیع بستههای ارزاق در ایام کرونا توسط بسیج فرهنگیان استان خاطرنشان کرد: در مرحله اول و دوم رزمایش مومنانه طرح ارزاق را اجرا کردیم و حدود 50 هزار بسته در سطح استان توزیع شد منتها از فصل پاییز و شروع مدارس به بعد طرح توزیع بسته ارزاق را در قالب تهیه تبلت و وسایل کمک آموزشی برای دانشآموزان نیازمند ادامه دادیم، لذا بستهها را کاربردیتر کردیم.
مسئول بسیج فرهنگیان استان آذربایجان شرقی ضمن تأکید بر ادامه رزمایش مومنانه یادآور شد: در حقیقت تا زمانی که افرادی به این قبیل کمکها نیاز داشته باشند، باید این قبیل رزمایش و طرحها ادامه پیدا کند و در این راستا باید به دوران پساکرونا و نقش فرهنگیان در آن دوران هم توجه کرد. در واقع معلمها در این دوران با توجه به نقشی که دارند میتوانند بر کاهش فشارهای روانی بر مردم موثر واقع شوند، در حال حاضر بسیاری از افراد به دلیل شیوع کرونا دچار بیماری وسواس شدند و نقش معلمها در بهبود شرایط روانی این افراد در شرایط بعد از کرونا بسیار حائز اهمیت است.