استاندار یزد خبر داد:

مدل برگزاری دومین کنگره شهدا یزد الگویی برای برگزاری کنگره های شهدا است

استاندار یزد گفت: مدل برگزاری دومین کنگره چهار هزار شهید استان یزد که با رنگ و بوی خدمت رسانی در حال برگزاری می باشد، الگویی برای برگزاری کنگره های شهدا کشور است.
کد خبر: ۹۳۲۴۵۰۰
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، استاندار یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه از ابتدای شروع فعالیت‌های مربوط به دومین کنگره ۴ هزار شهید استان یزد سعی شد با نگاهی متفاوت و متمایز نسبت به کنگره‌های دیگر همراه باشد که خوشبختانه با نتایج بسیار خوبی همراه بوده است اظهار داشت: دومین کنگره ۴ هزار شهید استان با رنگ و بوی خدمت و با همفکری، همراهی و مشارکت کم نظیر دستگاه‌های اجرایی و به طور خاص سپاه الغدیر استان درحال انجام است که مدل برگزاری آن الگویی برای تمام کنگره‌های کشور خواهد بود.
وی ادامه داد: کاشت چهارهزار نهال به یاد هرکدام از شهدای استان، تهیه یک هزارجهیزیه برای خانواده‌های نیازمند، تحت پوشش قرارگرفتن ۴ هزار یتیم، ارایه ۴ هزاربشته معیشتی، انجام ۴ هزار ویزیت رایگان، اماده سازی ۴ هزارنسخه بیماران خاص، تهیه ۴ هزاربسته کمک آموزشی برای دانش آموزان بی بضاعت، تهیه ۴ هزارمقاله از سوی دانش آموزان برای شهدا از جمله اقداماتی بوده است که در زمان برگزاری دومین کنگره شهدا استان انجام شده است.
محمد علی طالبی با اشاره به تشکیل ۲۲ کمیته با مسئولیت دستگاه‌های اجرایی برای دومین کنگره ۴ هزار شهید استان تصریح کرد: حدود ۴ هزاردقیقه تولید محتوا و انعقاد تفاهم نامه با صدا و سیمای کشور برای تولید یک سریال فاخر با محوریت سومین شهید محراب و همچنین اقدامات عمرانی متعدد در شهرستان‌های محروم استان در جهت آبادانی و رفع محرومیت از دیگر اقداماتی بوده که به واسطه برگزاری کنگره شهدا در سطح استان انجام شده است.
رئیس ستاد دومین کنگره ۴ هزار شهید استان یزد در ادامه با بیان اینکه اجلاسیه پایانی این کنگره در تاریخ دهم فروردین و همزمان با سالروز قیام مردم یزد در محل نمایشگاه‌های بین المللی یزد برگزار میشود ابراز داشت: برای برگزاری اجلاسیه شرایطی مهیا شده است که جمعیت قابل توجهی بتوانند حضور داشته باشند، اما این موضوع کاملا منطبق با شرایط روز خواهد بود و شاید مجبور به برگزاری اجلاسیه با جمعیت محدود و پخش از شبکه‌های صداوسیما شویم.
استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه به عنوان یکی از فرزندان شهدا اعلام میکنم که از مدل برگزاری کنگره شهدا یزد رضایت بیشتری دارم اظهار داشت: به طور قطع خانواده شهدا و حتی مردم از اینکه به نام و یاد شهدا خدمتی به مردم ارائه شود رضایت بیشتری دارند تا برگزاری یک جلسه که شاید دستاورد عملی چندانی نداشته باشد.
استاندار یزد با انتقاد از وضعیت فرهنگی استان تصریح کرد: به نظر می‌رسد در زمینه معرفی و ادامه راه شهدا بیشتر به شکل شعاری عمل شده و در عمل پیرو راه و روش شهدا نبودیم که باعث شده حال در زمینه مسائل فرهنگی مشکلاتی داشته باشیم..
وی ادامه داد:، اما علیرغم همه این انتقادات باید اذعان کرد که مرام و روش و فرهنگ ایثارگری شهدا است که کشور را از بسیاری گرفتاری‌ها و مشکلات عبور داده و باعث سرافرازی و تعالی امروز انقلاب اسلامی شده است.
ارسال نظرات