خبرهای داغ:
در حسینیه هیئت فاطمیون قم برگزار شد

مراسم سالگرد عروج علمدار روایتگری در قم

مراسم سالگرد عروج عارفانه حجت الاسلام حاج عبدالله ضابط علمدار روایتگری امشب از سوی موسسه روایت سیره شهدا در حسینیه هیئت فاطمیون قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۴۵۷۹
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مراسم بزرگداشت هفدهمین سالگرد عروج عارفانه حجت الاسلام حاج عبدالله ضابط علمدار روایتگری امشب از سوی موسسه روایت سیره شهدا در حسینیه هیئت فاطمیون قم برگزار شد.

در این مراسم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور جمعی از همرزمان و خانواده‌های معظم شهدا و ارادتمندان فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت برگزار شد، حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و برخی دیگر از مسئولان حضور داشتند.

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری مدیر موسسه روایت سیره شهدا در ابتدای مراسم با اشاره به دعای «اللهم ارزقنا صبرالشاکرین لک» در ماه رجب اظهار داشت: مردم در برابر سختی‌های انجام واجبات، ترک محرمات و تحمل مشکلات به سه دسته تقسیم می‌شوند.

وی افزود: عده‌ای نگاه ظاهری به تحولات عالم دارند و از بهره‌هایی که در امتحانات الهی است، خود را بی نصیب کرده اند؛ عده‌ای نیز صبورند و همه چیز را از خدا می‌بینند و با خدا معامله می‌کنند.

ماندگاری ادامه داد: حجت الاسلام ضابط از گروه سوم بود که هم صبورند و هم شکور و خداوند به خاطر همین صبر و شکر و تحمل عظیم‌ترین سختی ها، همواره به این گروه عظمت می‌دهد.

وی با اشاره به فعالیت طلاب جهادی ابراز کرد: خیلی از راویان روحانی راهیان نور، در دوران شیوع کرونا به جای اینکه دست از فعالیت بردارند، وارد عرصه شدند و در عوض راهیان نور، راهی بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها و غسالخانه‌ها شدند.

در ادامه، حجت الاسلام حسین جوشقانیان استاد حوزه علمیه قم و عضو هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا، با اشاره به سالروز رحلت حضرت زینب کبری (س) خاطرنشان کرد: بالاترین رسالت عقیله بنی هاشم (س) حفط جان، ولی الله بود و امروز حفظ آبروی، ولی خدا، کمتر از حفظ جانش نیست و این تکلیف همه ماست.

وی افزود: حجت الاسلام ضابط، احساس کرد علَم روایتگری بهترین وسیله دفاع از ولایت است و عقلانیت او بود که منجر به غرس نهال موسسه روایت سیره شهدا شد.

جوشقانیان با اشاره به آیات ۵۵ سوره مائده و ۱۰۵ سوره توبه ادامه داد: روضه‌های حجت الاسلام ضابط آمیخته با بصیرت عمیق بود و از جمله کسانی بود که قلم و قدم و قیام او بوی دفاع از، ولی را می‌داد.

همچنین حجت الاسلام مهدوی ارفع از اساتید حوزه و عضو موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه حجت الاسلام ضابط خود را در امتداد مسیر اهل بیت (ع) و ولایت قرار داده بود، گفت: اگر هر شخصی در مختصات شخصیتی خود، خودشناسی و زمان شناسی را مورد توجه قرار دهد، هیچگاه در تشخیص تکلیف دچار تحیر و سرگردانی نمی‌شود.

وی با طرح این موضوع که امروز باید بدانیم عالم به زمان و قدر خود هستیم یا نه، تصریح کرد: حجت الاسلام ضابط حقیقتا عمق راهبردی مکتب را درک کرد و آن نصرت، ولی خدا بود.

مهدوی ارفع، عدم نصرت، ولی خدا را علت بیم و هراس‌ها عنوان کرد و افزود: اگر خیلی‌ها به نصرت و یاری حضرت امام (ره) آمده بودند، انقلاب چندین سال زودتر به پیروزی می‌رسید و شاهد این همه خون‌های به ناحق ریخته نبودیم.

وی ادامه داد: امروز ما علاوه بر تفحص استخوان‌های شهدا، باید سیره آن‌ها را نیز تفحص کنیم.

عضو موسسه روایت سیره شهدا عنوان کرد: حضرت آقا به فناوری راهیان نور اشاره کردند یعنی تربیت و تحول ایجاد کردن در مردم و بخصوص جوانان و این موضوع نیاز به جریان سازی دارد.

وی افزود:، ولی فقیه نیاز به انسان‌های جریان ساز دارد و حجت الاسلام ضابط در دستگاه مختصات نصرت، ولی زندگی می‌کرد و مبلغ و روایتگری جریان ساز بود.

مهدوی ارفع همچنین فراز‌هایی از نامه ۴۵ نهج البلاغه در توصیف ویژگی‌های حزب الله را بیان کرد.

مرثیه سرایی سالروز رحلت حضرت زینب کبری (س) توسط سید محسن بنی فاطمه، بخش پایانی مراسم بود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار