خبرهای داغ:

برگزاری جشن نیکوکاری با برپایی ۵۶۰ پایگاه و مرکز نیکوکاری در آذربایجان غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌غربی از برگزاری جشن نیکوکاری با برپایی ۵۶۰ پایگاه و مرکز نیکوکاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۴۷۴۳
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، عزیز سهندی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: جشن نیکوکاری امسال در ۵۶۰ پایگاه و مرکز نیکوکاری مستقر در آذربایجان‌غربی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: جشن نیکوکاری سال جاری در ۳۰۰ پایگاه سیار و همچنین ۲۶۰ مرکز نیکوکاری در سطح آذربایجان‌غربی برگزار خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی گفت: جشن نیکوکاری امسال با شعار "عیدی برای همه" برگزار می‌شود و این آیین خداپسندانه در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اسفند در مدارس، پایگاه‌های سطح استان و میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مرحله نخست جشن نیکوکاری از دی ماه امسال آغاز شده و خیران و نیکوکاران استان از دی ماه تا امروز برای رفع مشکلات نیازمندان در این آیین معنوی مشارکت مستمر داشته‌اند.

سهندی بیان کرد: در تمام شهرستان‌های آذربایجان‌غربی پایگاه‌های جمع آوری نذورات مردمی در نظر گرفته شده است؛ و پایگاه‌های سیار امداد مراکز نیکو کاری آماده جمع آوری کمک‌های انسان دوستانه خیران استان هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: مردم خیر و نیکوکار آذربایجان‌غربی تاکنون بیش از ۱۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای رفع قسمتی از احتیاجات نیاز‌مندان استان مساعدت کرده اند.

وی عنوان کرد: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۲۳۲ ، سامانه #۱*۸۸۷۷*، تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷ برای مشارکت مردم به این آئین خداپسندانه اختصاص یافته است.

سهندی با اشاره به رشد ۸۴ درصدی مشارکت‌های مردمی در سال جاری در مقایسه با سال گذشته، اظهار کرد: میزان مشارکت مردم نیکوکار استان در سال جاری ۲۵۵ میلیارد تومان بوده که در کنار رشد مشارکت مردمی با توجه به ادامه وضعیت کرونایی در کشور، تعداد مددجویان تحت حمایت نیز در استان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه کمیته امداد آذربایجان‌غربی در حوزه کرونا، بیان کرد: متاسفانه تاکنون ۱۰۰ مددجو و چندین نفر از امدادگران کمیته امداد استان در اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند و این نهاد با الکترونیکی کردن بخش اعظمی از خدمات خود و جلوگیری از مراجعه حضوری مددجویان به ادارات امداد، حمایت‌های متعدد از مبتلایان کرونا، برگزاری پویش‌های معیشتی متعدد از جمله پویش‌های ایران همدل و تحت حمایت قرار دادن متضرران ناشی از کرونا سعی دارد بخشی از آسیب‌های ناشی از کرونا در میان نیازمندان را جبران کند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی افزود: از آغاز بیماری کرونا تاکنون ۹۱ میلیارد تومان توسط کمیته امداد آذربایجان‌غربی به نیازمندان استان مساعدت شده که ۸۱ میلیارد تومان آن به صورت کمک بلاعوض بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات