برگزیدگان پنجمین جشنواره ملی جهادگران علم و فناوری سازمان بسیج علمی استان تهران بمناسبت روز مهندس مورد تقدیر قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۳۲۴۷۸۸
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴

به گزارش خبرنگار سپاه استان تهران خبرگزاری بسیج، دکتر حسن پور معاونت بسیج علمی استان تهران در جمع مخترعان خاطرنشان کرد: تشکیل تیم هایی متشکل از فناوران و مخترعان جهت برآورده کردن نیازهای صنعتی و فناور ضرورت امروز کشور است. بازدید علمی مخترعین متناسب با تخصص و اختراع از شرکت های مستقر شهرک های صنعتی گامی موثر در جهت معرفی طرح ها برای سرمایه گذاری، مشارکت و تجاری سازی محصولات تولیدی است.

 بمناسبت روز مهندس جلسه ای جهت تقدیر از برگزیدگان پنجمین جشنواره ملی جهادگران علم و فناوری در سازمان بسیج علمی سپله سیدالشهدا استان تهران با حضور دکتر حسن پور معاونت علمی پژوهشی برگزار شد. در این جلسه که به منظور هم اندیشی و هم افزایی بین مخترعین برگزار گردید، هر یک از فناوران نظرات خود را پیرامون مسائل مربوط به فناوری و تجاری سازی محصولات در کشور بیان کردند.

  مهندس محمود رزاق مخترع دستکش نامرئی، دارای سابقه ۳۰ساله در امر بازرگانی بین المللی در ۲۳ کشور دنیا به نکات قابل توجهی اشاره کرد: پیشنهاد محصولات فناورانه به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی، ارتباط با واحدهای اقتصادی وزارت امور خارجه جهت معرفی محصولات فناورانه از طریق رایزنی های بازرگانی آنان در کشورهای مختلف، ارتباط با بخشهای اقتصادی نهادهای انقلابی چون بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، بنیاد شهید که در بخش بین الملل و کشورهای دیگر دفتر دارند.

وی گفت: در واقع ما علاوه بر تحریم از طریق آمریکا ،از درون کشور نیز دارای خود تحریمی شده ایم و این بیشترین ضربه را به مناسبات اقتصادی ما میزند. برای مثال بنده با کشور ژاپن مراودات اقتصادی زیادی دارم و اکثر شرکت های ژاپنی در ایران دفتر دارند ولی بدلیل کوتاهی رایزنان اقتصادی و بازرگانی ما و بخش اقتصادی وزارت امور خارجه هیچ ارتباطی جهت مراودات اقتصادی گرفته نمی شود و در حالت استندبای قرار گرفته اند. دلیل موفقیت ژاپنی ها این است که آنان دارای EQ ( هوش هیجانی) بالایی هستند ولی ایرانیها IQ  بالایی دارند، در صورتی که  برای موفقیت های اجتماعی و تجاری بایستی  EQ بالا باشد.

مهندس موسوی راد که با طرح کیت های شناسایی ویروس HPV در جشنواره ملی جهادگران علم و حضور داشت، اظهار داشت: با ساخت این کیت ها توانستیم ۹امین کشور دنیا باشیم که به فناوری ساخت این کیتها دست پیدا کرده است.

 دکتر حسن پور معاونت بسیج علمی استان تهران نیز در جمع این مخترعان خاطرنشان کرد: تشکیل تیم هایی متشکل از فناوران و مخترعان جهت برآورده کردن نیازهای صنعتی و فناور ضرورت و نیاز امروز کشور است.

 وی تشریح کرد: بازدید علمی مخترعین متناسب با تخصص و اختراع از شرکت های مستقر شهرک های صنعتی گامی موثر در جهت معرفی طرح های خود برای سرمایه گذاری، مشارکت و  فروش محصولات تولیدی است.

 دکتر حسن پور همچنین تاکید کرد: معرفی طرح های فناوران به شرکت پیشگامان می تواند به سرمایه گذاری مشترک و تجاری سازی محصولات کمک بسزایی کرده و ایجاد انگیزه ای برای مخترعان باشد./ انتهای پیام

خبرنگار: ف. خانی

ارسال نظرات