خانه مادر شهید در فارس مصادره شد!

یکی از بانک های استان فارس در مقابل پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی، خانه مادر یک شهید را مصادره و برای رفع مصادره درخواست حدود ۱۵۰ میلیون تومان کرده است.
کد خبر: ۹۳۲۴۸۹۲
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، صبح یکی از روزهای تابستان سال ۶۱ زنگ خانه‌اش به صدا در آمد، چادر بر سرمی کند و به شوق دیدار فرزند در را باز می‌کند اما با چند جوان مواجه می‌شود که خبر شهادت فرزند ۱۶ ساله‌اش را می‌دهند. ۳۰ سال از آن روز گذشت و یک روز صبح زنگ همان خانه به صدا در می‌آید اما این بار مادر خانه با کمری خمیده چادر به سر می‌کند و پس از باز شدن در با چهره دو مرد مواجه می‌شود که نامه مصادره خانه توسط بانک را به او می‌دهند.

این مادر شهید که به سختی توان سخن گفتن و راه رفتن دارد پس از فروش اساس قدیمی منزل با یک کیف از آن خانه خارج می‌شود و امروز در یک اتاق زندگی می‌کند هرچند که دختر و پسر دیگرش همواره برای کمک و یاری رساندن به او حاضر هستند اما خودش همچنان استقلال در زندگی را اولویت خود می‌داند.

این مادر شهید که در یکی از شهرهای استان فارس زندگی می‌کند، در گفت و گو با مهر، با اشاره به اینکه در سال ۸۶ یک وام به مبلغ ۴۰ میلیون تومان از این بانک دریافت کرده‌ام، گفت: با مشکلات فراوان برای گذران زندگی سند خانه ۱۶۰ متری را در رهن بانک قرار دادیم و حقوق ماهیانه را هم ضمانت گذاشتیم که خود بانک هر ماه قسط خود را که ۷۰۰ هزار تومان بود برداشت کند.

وی ادامه داد: بعد از گذشت چندین سال نماینده بانک تماس گرفت و عنوان کرد که اقساط پرداخت نشده در حالی که حقوق ماهیانه ضمانت بوده و احتیاج به حضور من در بانک نبود.

وی افزود: پس از مراجعه به بانک مشخص شد نماینده بانکی که تسهیلات پرداخت کرده دستور مسدود کردن حساب را داده بوده اما هر ماه برداشت نکرده‌اند بلکه به طور سالانه مراجعه و کل مبلغ را یک جا برداشت و آن را به عنوان دیرکرد تسهیلات محسوب کردند.

این مادر شهید ادامه داد: چندین سال مشکلات ما ادامه داشت و با این وضعیت جسمی به دادگاه و بانک مراجعه کردم اما چاره‌ای نشد تا اینکه بانک حکم مصادره خانه را گرفت و من را از خانه بیرون کردند.

وی تاکید کرد: این اتفاقات در حالی روی داده که اگر طبق توافق بانک ماهیانه حقوق مسدود شده را برداشت می‌کرد امروز نه مشکل بدهی وجود داشت و نه اینکه مصادره خانه پیش می‌آمد.

وی افزود: در حال حاضر طی این چند سال بانک ۴۸ میلیون تومان دریافت کرد، منزل را مصادره کردند و حالا هم می‌گویند اگر خانه را می‌خواهید باید ۹۷ میلیون تومان پرداخت کنید.

این مادر شهید با بیان اینکه اشتباه و مشکل از جانب ما نبوده اما امروز بانک پاسخی به ما نمی‌دهد، گفت: قیمت این منزل امروز به ۲۰۰ میلیون رسیده، به بانک گفته‌ایم منزل را بفروشد و هزینه‌های خود را برداشت کند و مابقی پول را به ما بدهد اما حاضر به این کار هم نیستند و می‌خواهد کل پول را برای خودشان بردارند.

وی ادامه داد: حتی بانک اعلام کرده که برای سند این خانه ۵ میلیون تومان هزینه کرده که باید آن را نیز پرداخت کنند. این مادر شهید در استان فارس تاکید کرد: منزل مصادره شده و حالا با محاسبه پنج میلیون تومان هزینه سندی که بانک ادعا دارد برای رفع مشکلاتش هزینه کرده رقم رفع مصادره حدود ۱۵۰ میلیون تومان است.

این مادر شهید ادامه داد: من با افتخار برای کشور و انقلاب عزیزترین موجودی خود را دادم و امروز هم حاضر نیستم حقی از بانک نادیده گرفته شود اما آنها به گونه‌ای حساب می‌کنند که باعث خجالت است.

وی ادامه داد: امروز فقط از دستگاه قضائی استان فارس انتظار دارم که به کمک من بیایند و اگر حقی دارم آن را به من بازگردانند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار